KudoZ home » English to Polish » Chemistry; Chem Sci/Eng

oral exposure

Polish translation: podanie doustne


15:19 Feb 28, 2012
English to Polish translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng / charkaterystyka produktu
English term or phrase: oral exposure
No acute or long term effects were seen in animal studies following oral exposure.

No acute effects were seen in an animal study following acute dermal exposure.

Kieselguhr soda ash flux calcined is not a skin irritant.

No acute effects were seen in an animal study following acute inhalation exposure.
IwonaWoj
United Kingdom
Polish translation:podanie doustne
Explanation:
Tak, ja wiem, że zwierzęta nie mają ust, ale taki jest uzus. [rozkłada ręce]
Przykłady z sieci:

Diklofop podawano szczurom doustnie w oliwie jadalnej w dawce wynoszącej...
Aby przebadać wpływ resweratrolu na organizm, naukowcy podali szczurom doustnie dzienną dawkę tej substancji...
Podawane szczurom doustnie dawki wynoszące do 30 mg/kg masy...
W ciągu 11 dni podawano szczurom doustnie preparat MGN-3...
Badanie podprzewlekłej toksyczności dwóch doustnych dawek Macy żelatynizowanej (Maca-GO) w 90-dniowym teście na szczurach obu płci...
Selected response from:

Hanna Burdon
United Kingdom
Grading comment
thx
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6podanie doustne
Hanna Burdon
4 +2po połknięciu
roster
5po dawkowaniu doustnyminagiel
4podanie drogą pokarmowąPolangmar


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
po połknięciu


Explanation:
niepotrzebnie udziwniona prosta rzecz z MSDS

roster
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 48

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Skąd wiadomo, że zwierzę samo połknęło, a nie wprowadzono substancji przez rurkę? Poza tym to zbyt potocznie, raczej nie nadaje się do oficjalnego tekstu (i kojarzy się z przypadkowym połknięciem). Zob. polskie MSDS-y: http://tinyurl.com/7uyayju
2 hrs

agree  maciejm
1 day7 hrs
  -> dziekuję

agree  Rafal Piotrowski: Przy wprowadzeniu substancji przez rurkę zwierzę też SAMO POŁYKA. Nikt inny za niego tego nie zrobi :)
1 day7 hrs
  -> dziękuję

53 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
po dawkowaniu doustnym


Explanation:
Zwrot odnosi sie do sposobu dawkowania srodka chemicznego/lekarstwa/itp. dla zwierzat doswiadczalnych.

inagiel
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Hanna Burdon: dawkowanie nie bardzo mi się podoba, natomiast "doustne" w tym kontekście jest poprawnie, pomimo iż "zwierzęta nie mają ust"
1 day8 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
podanie drogą pokarmową


Explanation:
Wysoka śmiertelność szczurów po podaniu drogą pokarmową substancji lub preparatu w zakresie dawek od > 200 mg/kg do < 2000 mg/kg...
Wartości LD50 po podaniu drogą pokarmową, według różnych źródeł dla różnych gatunków zwierząt, mieszczą się w granicach od około 1500 mg/kg do 6500...
KARTA CHARAKTERYSTYKI PREPARATU NIEBEZPIECZNEGO
Wartość medialnej dawki śmiertelnej po podaniu drogą pokarmową szczurom – 300 mg/kg masy ciała.
http://tinyurl.com/7bc3vv3

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2012-02-28 18:21:39 GMT)
--------------------------------------------------

Tu pytanie w innym kontekście, ale widać w nim, że "oral" ma właśnie takie znaczenie: www.proz.com/kudoz/4712275

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1719

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  roster: ok
43 mins
  -> Dziękuję.:)

disagree  maciejm: Skąd wiadomo, że podano, a nie że samo połknęło? "acute dermal exposure" to według ciebie podanie drogą skórną - czyżbyś nie doczytał kontekstu?
1 day5 hrs
  -> Ponieważ tu chodzi o badania naukowe, a nie wypadek w domu. Nigdzie nie napisałem, że "acute dermal exposure" to podanie drogą skórną - to jest odrębny termin, więc nie dyskutujmy o nim w tym pytaniu. Ponownie dziękuję za negację i serdecznie pozdrawiam

1 day9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
podanie doustne


Explanation:
Tak, ja wiem, że zwierzęta nie mają ust, ale taki jest uzus. [rozkłada ręce]
Przykłady z sieci:

Diklofop podawano szczurom doustnie w oliwie jadalnej w dawce wynoszącej...
Aby przebadać wpływ resweratrolu na organizm, naukowcy podali szczurom doustnie dzienną dawkę tej substancji...
Podawane szczurom doustnie dawki wynoszące do 30 mg/kg masy...
W ciągu 11 dni podawano szczurom doustnie preparat MGN-3...
Badanie podprzewlekłej toksyczności dwóch doustnych dawek Macy żelatynizowanej (Maca-GO) w 90-dniowym teście na szczurach obu płci...

Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 26
Grading comment
thx

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  IwonaASzymaniak: lub często w kontekstach wet. "per os"
4 hrs

agree  bartek: Yeah!! :)
6 hrs

agree  maciejm
7 hrs

agree  Michal Berski: trudno żeby było podanie dopaszczowe
7 hrs

agree  Piotr Sawiec: czemu nie dopaszczowo, skoro odgłos paszczowy jest :-). Jasne że doustnie jest OK
9 hrs

agree  Mariusz Stepien
18 hrs