KudoZ home » English to Polish » Chemistry; Chem Sci/Eng

maleinised lithene

Polish translation: maleinizowany polibutadien


13:07 Dec 3, 2003
English to Polish translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng / chemia
English term or phrase: maleinised lithene
składnik chemiczny - w opisie karty substancji niebezpiecznej - odświeżacza powietrza w żelu
Lidia
Polish translation:maleinizowany polibutadien
Explanation:
"Maleinised polymer
Modified with any maleic derivative. The reaction may have taken place through the unsaturated bond or through any other functional group."

A Lithene to faktycznie nazwa rozmaitych polibutadienów, najczęściej małocząstczkowych
Selected response from:

leff
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4maleinizowany polibutadien
leff
1liten modyfikowany kwasem maleinowym
vladex


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
liten modyfikowany kwasem maleinowym


Explanation:
tak sobie tworzę i składam z kawałków, bo nigdzie w sieci nie ma całego pojęcia (a z własnego doświadczenia też nie kojarzę)

można by pewnie zaryzykować neologizm "maleinizowany", co prawda w sieci polskojęzycznej istnieje tylko "maleinizacja" jako jakieś pojęcie z alergologii, ale tak by należało tłumaczyć angielskie maleiniz(s)ation/ed

liten to nazwa handlowa (?) jakiegoś smaru, być może to to samo, co lithene (ciekły polibutadien)

W każdym razie, to są tylko przypuszczenia i mogę się grubo mylić...

vladex
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 52

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
maleinizowany polibutadien


Explanation:
"Maleinised polymer
Modified with any maleic derivative. The reaction may have taken place through the unsaturated bond or through any other functional group."

A Lithene to faktycznie nazwa rozmaitych polibutadienów, najczęściej małocząstczkowych


    Reference: http://thomsonderwent.com/media/support/userguides/polymer_d...
leff
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1087