KudoZ home » English to Polish » Chemistry; Chem Sci/Eng

Oleylamine ethoxylate

Polish translation: oleiloamina oksyetylenowana


13:08 Dec 3, 2003
English to Polish translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng / chemia
English term or phrase: Oleylamine ethoxylate
składnik chemiczny, jak poprzednio - żel
Lidia
Polish translation:oleiloamina oksyetylenowana
Explanation:
oleylamine = oleiloamina

tak jak:
bezylamine – bezyloamina
butylamine – butyloamina
ethylamine - etyloamina


ethoxylate = związek oksyetylenowany (produkt kondensacji tlenku etylenu ze związkiem majacym reaktywne atomy wodoru)

przykłady:
alcohol ethoxylate – alkohol oksyetylenowany
alkylphenol – alkilofenol oksyetylenowany
Słownik WNT
Selected response from:

Barbara Piela
Grading comment
Dzięki! Tego nie znalazłam w słownikach.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4oleiloamina oksyetylenowana
Barbara Piela
3etoksylan oleilaminowy
leff


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
oleylamine ethoxylate
etoksylan oleilaminowy


Explanation:
Trochę zgaduję, ale

"etoksylan alkoholu tluszczowego "

oleyl alcohol = alkohol oleilowy
[E-P Dictionary of Science and Technology]


    Reference: http://www.arsinfo.pl/arspatent/wyd/bup_01/bup05_01/html/wyn...
leff
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1087

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
oleiloamina oksyetylenowana


Explanation:
oleylamine = oleiloamina

tak jak:
bezylamine – bezyloamina
butylamine – butyloamina
ethylamine - etyloamina


ethoxylate = związek oksyetylenowany (produkt kondensacji tlenku etylenu ze związkiem majacym reaktywne atomy wodoru)

przykłady:
alcohol ethoxylate – alkohol oksyetylenowany
alkylphenol – alkilofenol oksyetylenowany
Słownik WNT


Barbara Piela
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 248
Grading comment
Dzięki! Tego nie znalazłam w słownikach.