clipping

Polish translation: modyfikacja rozmiaru (ang. clipping)

English term or phrase:clipping
Polish translation:modyfikacja rozmiaru (ang. clipping)
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

17:44 Jun 20, 2018
English to Polish translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: clipping
The concentration, pH and osmolality of the formulation have no more than +/-10% change.
Potency is typically within a range of 50-150% of the reference.
No more than 10%, preferably 5% of clipping is observed.
bettys
Poland
modyfikacja rozmiaru (ang. clipping)
Explanation:
Przeciwciało lub pochodna przeciwciała „zachowuje swoją stabilność chemiczną” w
kompozycji farmaceutycznej, jeżeli stabilność chemiczna w danym momencie jest taka, że białka uważa się nadal zachowujące swoją aktywność biologiczną, jak zdefiniowano poniżej. Stabilność chemiczna może być oceniana przez wykrywanie i oznaczanie ilościowe chemicznie zmienionych postaci białka. Zmiany chemiczne mogą obejmować modyfikację rozmiaru (np. clipping), które mogą być oceniane przy użyciu na przykład chromatografii wykluczania, SDS-PAGE i/lub desorpcji laserowej z udziałem matrycy/spektrometrią masową z analizatorem czasu przelotu (MALDI/TOF MS). Inne rodzaje zmian chemicznychobejmują zmianę naładowania (np. występującą wskutek deamidacji), która może być na
przykład oceniana przez chromatografię jonowymienną.
file:///C:/Users/Frank/Downloads/266825.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2018-06-20 22:00:58 GMT)
--------------------------------------------------

http://public.sds.tiktalik.com/patenty/pdf/266825.pdf
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3modyfikacja rozmiaru (ang. clipping)
Frank Szmulowicz, Ph. D.
1(rozbicie na) części lub fragmenty / hydroliza
geopiet


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
(rozbicie na) części lub fragmenty / hydroliza


Explanation:

[0037]
An antibody “retains its chemical stability” in a pharmaceutical formulation, if it shows no significant chemical alteration. Chemical stability can be assessed by detecting and quantifying chemically altered forms of the protein. Degradation processes that often alter the protein chemical structure include hydrolysis or clipping (evaluated by methods such as size exclusion chromatography and SDS-PAGE), oxidation (evaluated by methods such as by peptide mapping in conjunction with mass spectroscopy or MALDI/TOF/MS), deamidation (evaluated by methods such as ion-exchange chromatography, capillary isoelectric focusing, peptide mapping, isoaspartic acid measurement), and isomerization (evaluated by measuring the isoaspartic acid content, peptide mapping, etc.). - https://patents.google.com/patent/US20100055097

----------

Hydroliza.

Proces rozbicia białka na mniejsze części lub fragmenty. Hydrolizaty białkowe o wysokim stopniu hydrolizy, takie jak Nutramigen LGG® to preparaty, w których białko w postaci łańcucha zostało rozbite na małe części, dzięki czemu znacznie zmniejsza ryzyko wywołania reakcji alergicznych u większości niemowląt z alergią na białko mleka krowiego. - https://www.nutramigen.pl/porady/slowniczek

------

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 68

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  M.A.B.: Czy to nie raczej coś związane z przycinaniem, wierzchołkami?
36 mins
  -> miałem to podać w dyskusji, a coś mnie pokusiło ....

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
modyfikacja rozmiaru (ang. clipping)


Explanation:
Przeciwciało lub pochodna przeciwciała „zachowuje swoją stabilność chemiczną” w
kompozycji farmaceutycznej, jeżeli stabilność chemiczna w danym momencie jest taka, że białka uważa się nadal zachowujące swoją aktywność biologiczną, jak zdefiniowano poniżej. Stabilność chemiczna może być oceniana przez wykrywanie i oznaczanie ilościowe chemicznie zmienionych postaci białka. Zmiany chemiczne mogą obejmować modyfikację rozmiaru (np. clipping), które mogą być oceniane przy użyciu na przykład chromatografii wykluczania, SDS-PAGE i/lub desorpcji laserowej z udziałem matrycy/spektrometrią masową z analizatorem czasu przelotu (MALDI/TOF MS). Inne rodzaje zmian chemicznychobejmują zmianę naładowania (np. występującą wskutek deamidacji), która może być na
przykład oceniana przez chromatografię jonowymienną.
file:///C:/Users/Frank/Downloads/266825.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2018-06-20 22:00:58 GMT)
--------------------------------------------------

http://public.sds.tiktalik.com/patenty/pdf/266825.pdf

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 404