KudoZ home » English to Polish » Cinema, Film, TV, Drama

mirror the properties of aspirin

Polish translation: nizej..


22:04 Dec 14, 2005
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Cinema, Film, TV, Drama
English term or phrase: mirror the properties of aspirin
It’s quite unbelievable the lengths that they have to go to protect an animal, just because this animal happens to have a large horn on the end of its nose, which may or may not mirror the properties of aspirin and look nice, apparently, on the end of a dagger.

Mowa o nosorożcach i ich strażnikach w rezerwacie w Afryce.
lim0nka
United Kingdom
Polish translation:nizej..
Explanation:
wg mnie chodzi o to ze sproszkowany rog nosorozca uzywany jest w celach leczniczych i w tyn celu (zeby pozyskac rog) zabija sie te zwierzeta w ogromnych ilosciach)

a wiec tlumaczenie: przypomina/posiada wlasciwosci lecznicze aspiryny

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2005-12-14 22:11:02 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.timesonline.co.uk/article/0,,592-1559119,00.html

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2005-12-14 22:12:57 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.rhinocampaign.net/index.php?lang=en&content=threa...
Selected response from:

mdarron
United States
Grading comment
Bardzo dziękuję. Zupełnie mnie zaćmiło.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1ma wlasciwosci dokladnie takie jak aspiryna
Lota
4 +1nizej..
mdarron
4ma właściwości podobne do aspiryny
leff


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
mirror the properties of aspirin
nizej..


Explanation:
wg mnie chodzi o to ze sproszkowany rog nosorozca uzywany jest w celach leczniczych i w tyn celu (zeby pozyskac rog) zabija sie te zwierzeta w ogromnych ilosciach)

a wiec tlumaczenie: przypomina/posiada wlasciwosci lecznicze aspiryny

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2005-12-14 22:11:02 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.timesonline.co.uk/article/0,,592-1559119,00.html

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2005-12-14 22:12:57 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.rhinocampaign.net/index.php?lang=en&content=threa...

mdarron
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 32
Grading comment
Bardzo dziękuję. Zupełnie mnie zaćmiło.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  atche84: imituje/nasladuje wlasnosci
1 hr
  -> dzieki!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mirror the properties of aspirin
ma właściwości podobne do aspiryny


Explanation:
ewentualnie
imituje właściwości aspiryny

Oczywiście że chodzi o rzekome właściwości lecznicze tego rogu. Chociaż nigdy nie słyszałem, by aspiryna wzmagała potencję ;-)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 7 mins (2005-12-14 23:11:57 GMT)
--------------------------------------------------

mirror
vt.
to reflect, as in a mirror; give or show a likeness of
[Webster's]


leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 79

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
mirror the properties of aspirin
ma wlasciwosci dokladnie takie jak aspiryna


Explanation:
W tym kontekscie chodzi o takie same wlasciwosci, nie o podobne.

Lota
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Mierzejewski: np.: ...może mieć właściwości lecznicze aspiryny, ale równie dobrze może ich nie mieć...
10 hrs