KudoZ home » English to Polish » Cinema, Film, TV, Drama

excess

Polish translation: luksus / zbytek


00:10 Jan 19, 2008
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Cinema, Film, TV, Drama
English term or phrase: excess
Nestling in the western mountains of the Czech Republic is a town where all excess can be cured in excessively plush surroundings.

Macie pomysł, jak to przetłumaczyć, żeby zachować grę słów?
lim0nka
United Kingdom
Polish translation:luksus / zbytek
Explanation:
gdzie w luksusie wyleczysz skutki uboczne luksusu
gdzie w zbytku wyleczysz / pozbedziesz sie skutki / skutkow (uboczne) zbytkowania
Selected response from:

Ensor
Grading comment
Bardzo dziękuję. :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1zadbać o zaniedbane zdrowie
*eva*
3 +1luksus / zbytekEnsor
3 +1gdzie luksus jest anydota/lekarstwem/kuracja na przedobrzenie/przeciazenie
Edyta Sawin
3przypadłościPolangmar
3w nieprzyzwoicie luksusowych warunkach doprowadzić ciało do przyzwoitego stanu
allp
1oczyścić organizm w czystym luksusieJoanna Borowska


Discussion entries: 5





  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przypadłości


Explanation:
where all excess can be cured
- gdzie można uleczyć/wyleczyć wszystkie przypadłości
- gdzie można uleczyć/wyleczyć całe ciało

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 109

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
oczyścić organizm w czystym luksusie


Explanation:
Tylko żeby było wiadomo, co to za "excess". Oczyścić organizm z toksyn na pewno można, ale z tłuszczu... średnio to brzmi :/

Joanna Borowska
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 113

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
gdzie luksus jest anydota/lekarstwem/kuracja na przedobrzenie/przeciazenie


Explanation:
byc moze:)

Edyta Sawin
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sylwia Dziuba: masz racje, to ze strony:fairysteph77.blogspot.com/2008/01/cure-for-excess.html /// The Cure For Excess? The post-holidays exhaustion and blues have set in a little over here. The Too Much disease. Too much eating, drinking, partying,
5 hrs
  -> dziekuje:)

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
luksus / zbytek


Explanation:
gdzie w luksusie wyleczysz skutki uboczne luksusu
gdzie w zbytku wyleczysz / pozbedziesz sie skutki / skutkow (uboczne) zbytkowania

Ensor
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 119
Grading comment
Bardzo dziękuję. :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff
3 hrs
  -> dzieki Leff; mam nadzieje, ze zycie obchodzi sie z Toba po ludzku;

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
zadbać o zaniedbane zdrowie


Explanation:
gdzie (w luksusowych warunkach) możesz zadbać o swoje zaniedbane zdrowie

może tak?

*eva*
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 76

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ensor: to dobre;
2 hrs

1 day2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
w nieprzyzwoicie luksusowych warunkach doprowadzić ciało do przyzwoitego stanu


Explanation:
albo zadbać o zdrowie w warunkach niezdrowego luksusu

allp
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 111