KudoZ home » English to Polish » Computers: Software

suspend or sleep mode

Polish translation: stan wstrzyzmania


10:44 May 22, 2005
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software / Tryby pracy komputera
English term or phrase: suspend or sleep mode
Sprawdzam cudze tłumaczenie :(
When your computer resumes from a suspend or sleep mode, communication between your camera and your computer may not recover at the same time.
Zostało przetłumaczone jako: Gdy komputer wznawia dzialanie po wyjściu z trybu zawieszenia lub uśpienia, komunikacja między komputerem i aparatem może nie zostać wznowiona.

Pytanie dotyczy "trybu zawieszenia" - mam wrażenie, że takiego "trybu" nie ma - komputer może się, owszem, zawiesić, ale ja nie mogę wybrać "trybu zawieszenia".
Ponieważ nie jestem znawcą komputerów (ja tylko używam...), pytam się Szanownych Znawców - możliwe to, czy nie?
Himawari
Poland
Polish translation:stan wstrzyzmania
Explanation:
Wstrzymanie
Wprowadzenie komputera w stan wstrzymania powoduje wyłączenie wyświetlacza i dysku twardego. Wszystkie otwarte programy i pliki zostają zapisane w pamięci RAM (pamięci tymczasowej komputera) zamiast na dysku twardym. Informacje przechowywane w pamięci RAM są czyszczone po wyłączeniu komputera, dlatego przed wprowadzeniem komputera do trybu wstrzymania warto zapisać swoją pracę. W przeciwnym razie przerwa w dopływie zasilania, wymiana baterii lub awaria systemu może doprowadzić do utraty danych.
http://www.microsoft.com/poland/atwork/workspace/mobility/ba...
W windows 2000 jest to bodajże stan gotości

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs 15 mins (2005-05-22 23:59:48 GMT)
--------------------------------------------------

Stan wstrzymania lub Hibernacji

Producenci płyt głównych implementują w BIOS-ie zazwyczaj energooszczędne tryby ACPI S1 i S3.
W trybie APM BIOS przełącza w stan wstrzymania poszczególne podzespoły systemu.
http://napedy.idg.pl/artykuly/37098_5.html
Poza tym:
Gdy klikamy na menu start, potem zamknij to menu (w zależności od systemu) zobaczymy: zamknij system, stan wstrzymania, hibernacja, uruchom ponownie. IMHO posłuszenie się taką terminologią zaoszczędzi odbiorcy tekstu ewentualnych nieporozumień (Jeżeli jest to na przykład instrukcja obsługi).
Selected response from:

Arkadiusz S
Grading comment
Dziękuję za linki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4tryb wstrzymania pracy lub tryb uśpienia
Marcin Łakomy
4 +1tryb zawieszenia
bartek
4stan wstrzyzmaniaArkadiusz S


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
tryb wstrzymania pracy lub tryb uśpienia


Explanation:
tryb wstrzymania pracy lub tryb uśpienia - tak bym to zapisał

Marcin Łakomy
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Aleksandra Kwasnik: Znalazlam tez "tryb czuwania" :) : www.google.pl/search?hl=pl&q="Tryb czuwania" sleep&btnG=Szu...
19 mins
  -> dziękuję:) to ja jeszcze dodam, że trybem czuwania określiłbym standby mode.

agree  Tomasz Niedbala
38 mins

agree  Szymon Cegielka
1 hr

agree  leff
1 hr

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tryb zawieszenia


Explanation:
pewnie zaraz disagree zalapie, ale u Della jest tryb zawieszenia komputera

... Wyniki. System wł±czony, a ACPI wył±czone. System w trybie zawieszenia. System
wył±czony. Wci¶nij przycisk zasilania. System wył±cza się natychmiast. ...
support.jp.dell.com/docs/ systems/opgx150/po/ug/about.htm

i nie tylko

.. klawisza "Esc", natomiast wci¶nięcie przycisku zasilania powoduje kompletny restart
systemu - po prostu wł±czenie, z porzuceniem ustawień trybu zawieszenia ...
www.it-faq.pl/news_archives/ms-news.pl.windowsxp.sprzet/200...

bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Tomasz Niedbala: "zawieszają się" zwykle WIndowsy...
31 mins

agree  Morientes: podejrzewam, że informatycy mieliby jeszcze inne propozycje, zatem spieszę jna ratunek
5 hrs

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stan wstrzyzmania


Explanation:
Wstrzymanie
Wprowadzenie komputera w stan wstrzymania powoduje wyłączenie wyświetlacza i dysku twardego. Wszystkie otwarte programy i pliki zostają zapisane w pamięci RAM (pamięci tymczasowej komputera) zamiast na dysku twardym. Informacje przechowywane w pamięci RAM są czyszczone po wyłączeniu komputera, dlatego przed wprowadzeniem komputera do trybu wstrzymania warto zapisać swoją pracę. W przeciwnym razie przerwa w dopływie zasilania, wymiana baterii lub awaria systemu może doprowadzić do utraty danych.
http://www.microsoft.com/poland/atwork/workspace/mobility/ba...
W windows 2000 jest to bodajże stan gotości

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs 15 mins (2005-05-22 23:59:48 GMT)
--------------------------------------------------

Stan wstrzymania lub Hibernacji

Producenci płyt głównych implementują w BIOS-ie zazwyczaj energooszczędne tryby ACPI S1 i S3.
W trybie APM BIOS przełącza w stan wstrzymania poszczególne podzespoły systemu.
http://napedy.idg.pl/artykuly/37098_5.html
Poza tym:
Gdy klikamy na menu start, potem zamknij to menu (w zależności od systemu) zobaczymy: zamknij system, stan wstrzymania, hibernacja, uruchom ponownie. IMHO posłuszenie się taką terminologią zaoszczędzi odbiorcy tekstu ewentualnych nieporozumień (Jeżeli jest to na przykład instrukcja obsługi).


Arkadiusz S
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 28
Grading comment
Dziękuję za linki!