KudoZ home » English to Polish » Computers: Software

viewport

Polish translation: okno robocze


14:57 Nov 3, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software
English term or phrase: viewport
W takim znaczeniu, jak w poniższym odnośniku. Jakieś "okna widokowe" mnie osłabiają, a nie chcę używać viewportów, jak to widzę gdzieniegdzie.

http://www.i-slownik.pl/1,1529,viewport.html

CAD-y to nie moja branża, ale dopadło mnie właśnie odpryskiem :(
bartek
Polish translation:okno robocze
Explanation:
Jest to wydzielony (niekoniecznie zaznaczony) obszar roboczy ekranu, w którym aplikacja (niekoniecznie CAD) umieszcza dane (niekoniecznie graficzne, bo są też "character viewports"), traktując jego górny lewy narożnik jako początek układu współrzędnych. Na ekranie może być jednocześnie zdefiniowanych wiele takich okien roboczych.
Selected response from:

Jerzy Matwiejczuk
Grading comment
Dzięki :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1okno robocze
Jerzy Matwiejczuk
4okno podgląduAgnieszka Urniaż
3wziernik (podobszar ekranu)Roman Kozierkiewicz
3okno renderowania
Andrzej Lejman


Discussion entries: 2





  

Answers


42 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
okno renderowania


Explanation:
[PDF]
Autodesk Inventor. Ćwiczenia.
Format pliku: PDF/Adobe Acrobat - Wersja HTML
Zamknij okno renderowania. Obraz statyczny już jest gotowy. Taki obraz możemy zamieścić. w materiałach informacyjnych, na stronie internetowej czy w ...
www.mum.pl/kreator/003/06_cr_3_pl.pdf - Podobne strony

Propozycja taka.

--------------------------------------------------
Note added at 42 mins (2007-11-03 15:40:47 GMT)
--------------------------------------------------

Ale jednak przy pierwszym wystąpieniu dałbym w nawiasie "viewport" dla uniknięcia nieporozumień.

Andrzej Lejman
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 210

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
okno robocze


Explanation:
Jest to wydzielony (niekoniecznie zaznaczony) obszar roboczy ekranu, w którym aplikacja (niekoniecznie CAD) umieszcza dane (niekoniecznie graficzne, bo są też "character viewports"), traktując jego górny lewy narożnik jako początek układu współrzędnych. Na ekranie może być jednocześnie zdefiniowanych wiele takich okien roboczych.

Jerzy Matwiejczuk
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 251
Grading comment
Dzięki :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  TechWrite
12 hrs
  -> Dzięki!

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
okno podglądu


Explanation:
j.w.

Agnieszka Urniaż
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wziernik (podobszar ekranu)


Explanation:
W grafice interakcyjnej - część przestrzeni widokowej, na którą jest rzutowany analizowany fragment zobrazowanego obiektu). Taka definicje podaje Jacek Szaniawski w "Duży słownik informatyczny angielsko-polski" (2003r.)

Roman Kozierkiewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  TechWrite: hmmm... ale to sie kojarzy! ;)
2 hrs
  -> Dziękuję - tylko cytowałem słownik