KudoZ home » English to Polish » Computers: Software

acquiring images

Polish translation: pozyskiwanie obrazów


08:53 Mar 10, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software / obróbka obrazu
English term or phrase: acquiring images
Szukam jakiegoś ładnego synonimu dla uzyskiwania obrazów - chodzi o obrazy cyfrowe wykonywane różnymi metodami, które potem trafiają do programu zajmującego się ich dalszą obróbką
Michal Berski
Poland
Polish translation:pozyskiwanie obrazów
Explanation:
Tak to jest chyba najczęściej tłumaczone. Sam też tak tłumaczę. :o)

http://tinyurl.com/ytmcrs

Ew. gromadzenie obrazów, jeśli bardziej Ci się podoba.
Byle nie 'akwizycja'. :o)
Selected response from:

Maciek Drobka
Poland
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3pozyskiwanie obrazów
Maciek Drobka
4 +1źródła obrazówMarek Daroszewski (MrMarDar)
4wyszkuiwanie
Łukasz Piwko
4pobieranie obrazów
Jacek Mozdyniewicz
2generowanie obrazu (ów)
inmb


Discussion entries: 4





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
pozyskiwanie obrazów


Explanation:
Tak to jest chyba najczęściej tłumaczone. Sam też tak tłumaczę. :o)

http://tinyurl.com/ytmcrs

Ew. gromadzenie obrazów, jeśli bardziej Ci się podoba.
Byle nie 'akwizycja'. :o)

Maciek Drobka
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 380
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Matwiejczuk: Choć np. "akwizycja danych" (data acquisition) mnie osobiście nie razi. //Akwizycja obrazów kojarzyłaby się jednak raczej z marszandem-domokrążcą:-)
9 mins
  -> dziękuję

agree  Marek Daroszewski (MrMarDar): zob. też moją propozcyję
19 mins
  -> dziękuję

agree  leff
38 mins
  -> dziękuję

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wyszkuiwanie


Explanation:
Zależy od kontekstu: szukanie, wyszukiwanie, pobieranie, zdobywanie, przesyłanie, zbieranie :)

Łukasz Piwko
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  M.A.B.: Chyba nie bardzo z tym wyszukiwaniem
30 mins

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
źródła obrazów


Explanation:
jako przyczynek do dyskusji - w tytule powiedziałbym 'źródła obrazów', a w tekście 'pozyskiwanie' - trochę dynamizmu nie zaszkodzi

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 57

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maciek Drobka: Jeśli oddaje to treść dokumentu. :o)
35 mins
  -> :-)

37 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
generowanie obrazu (ów)


Explanation:
W sumie skłaniam się ku dwutorowej odpowiedzi Marka, ale dodaję jeszcze taką opcję.


    Reference: http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=%22generowanie+obrazu...
inmb
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Maciek Drobka: Jak rozumiem, 'generowanie' to 'spowodowanie powstania/tworzenie', co raczej nie jest właściwe, bo obrazy już powstały, chodzi o to, żeby je ściągnąć do programu z urządzeń/źródeł, w których się znajdują.
7 mins

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pobieranie obrazów


Explanation:
jako propozycja często stosowanego określenia

--------------------------------------------------
Note added at 51 mins (2008-03-10 09:44:20 GMT)
--------------------------------------------------

często stosowanego w tym kontekście

Jacek Mozdyniewicz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 15