KudoZ home » English to Polish » Computers: Systems, Networks

Host operating system

Polish translation: system operacyjny hosta

11:54 May 11, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Systems, Networks / Computer networking
English term or phrase: Host operating system
Mam przed soba opis bezprzewodowej karty sieciowej

Network operating system = MS Widows Networking
Host operating system = MS Windows XP/2000

Dla "network OS" znalazlem "sieciowy system operacyjny", ale dla "Host OS" nie znalazlem nic.

Z gory dziekuje za pomoc
Jerzy Czopik
Germany
Polish translation:system operacyjny hosta
Explanation:
host = host, komputer centralny, komputer macierzysty

Komputer centralny (host) musi przecież działać w jakimś systemie operacyjnym - jak każdy inny komputer.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-14 22:54:56 (GMT)
--------------------------------------------------

\"Do przenoszenia i wznawiania procesów służą mechanizmy widziane przez system operacyjny hosta \"
[http://test.linux.com.pl/software/2000/102000.php]

\"Stabilność serwera polegać będzie na tym, że niezależnie od rodzaju obciążenia ani proces serwera ani sam system operacyjny hosta nie ulegnie załamaniu \"
[http://www.it-mobile.pl/article/serwery_www/www_compare.php]
Selected response from:

leff
Grading comment
Thanks!

Jerzy
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3system operacyjny hosta
leff
4System operacyjny serwera
Natalie
3 +1system operacyjny hosta
Adam Zakrzewski


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
system operacyjny hosta


Explanation:
host = host, komputer centralny, komputer macierzysty

Komputer centralny (host) musi przecież działać w jakimś systemie operacyjnym - jak każdy inny komputer.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-14 22:54:56 (GMT)
--------------------------------------------------

\"Do przenoszenia i wznawiania procesów służą mechanizmy widziane przez system operacyjny hosta \"
[http://test.linux.com.pl/software/2000/102000.php]

\"Stabilność serwera polegać będzie na tym, że niezależnie od rodzaju obciążenia ani proces serwera ani sam system operacyjny hosta nie ulegnie załamaniu \"
[http://www.it-mobile.pl/article/serwery_www/www_compare.php]


    Reference: http://cgi.btinfo.com.pl/cgi-bin/szukaj.pl?text=host&Submit=...
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Thanks!

Jerzy

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adam Zakrzewski
2 mins

agree  Natalie
1 hr

agree  xxxgracee
31 days

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
system operacyjny hosta


Explanation:
.

Adam Zakrzewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  SAVANT: "host" tzn. "serwer"... ale jesli host-a, to chyba siec-i, a nie sieciowy, co? nie wiem.
21 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
System operacyjny serwera


Explanation:
Tez napisalabym 'System operacyjny hosta', ale jesli to z jakiegos powodu nie pasuje, to przeciez host = komputer glowny lub po prostu serwer, wiec mozna napisac 'System operacyjny serwera'

Przyklad:
... System operacyjny serwera: NT Server, Windows 2000 Server.
www.cdn.com.pl/xl/

Natalie
Poland
Native speaker of: Native in RussianRussian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leff: serwer to niekoniecznie odrębny komputer - bardzo często to właśnie jeden z wielu programów uruchomionych na hoście. Sam tak do niedawna miałem.
13 mins