KudoZ home » English to Polish » Construction / Civil Engineering

stake construction

Polish translation: wytyczenia zarysu budynku


16:53 Jan 30, 2009
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / opis budynku
English term or phrase: stake construction
Principal use: Institution and exhibition of earth environmental
Extent: One story
Site Are: 5000
Building area: 968
Total floor area: 995
Design period: 05/2005 - 03/2006
Construction period
Terms of construction: Nov.2006-Feb.2008
Stake construction: 12/2006 - 02/2007
Structure of under part: 03/2007 - 06/2007
Upper part truss structure: 08/2007 - 09/2007
Roof construction: 09/2007 - 12/2007
Anna Sankiewicz
Poland
Polish translation:wytyczenia zarysu budynku
Explanation:
Wytyczenie zarysu budynku - http://tinyurl.com/ajdpcl
Wytyczenia zarysu budynku w terenie. Czynność ta polega na wbiciu w odpowiednich miejscach palików wyznaczających wszystkie narożniki domu. Geodeta wyznacza też tzw. reper (inaczej punkt wysokościowy albo punkt niwelacyjny) odpowiadający poziomowi „zero” domu.

Wytyczenie podstawowe budynku - http://tinyurl.com/bb3urz
Podczas wytyczania ław geodeta wyznacza na budowie również punkty wysokościowe określające poziom posadowienia ław albo poziom posadzki parteru w budynku.

Building Stakeout - http://tinyurl.com/am7pzz
If the structure is a building, the next major step after the rough grading is the building stakeout; that is, the locating and staking of the main horizontal control points of the building. These are usually the principal corner points plus any other points of intersection between building lines.

construction staking - http://tinyurl.com/ae5h9d




--------------------------------------------------
Note added at 23 hrs (2009-01-31 16:49:35 GMT)
--------------------------------------------------

Stake construction: 12/2006 - 02/2007

Wzięło to ok. 2 mięsiące, więc sądzę że oprócz wytyczenia zarysu, w tej fazie są wykonane roboty ziemne, wykopy pod fundamenty, przyłącza do budynku: wodne, kanalizacyjne, gazowe i energetyczne, itd. itp.
Selected response from:

geopiet
Grading comment
też mi się tak wydaje, dziękuję za wyjaśnienia
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3budowa/wznoszenie belki głównejPolangmar
2wytyczenia zarysu budynku
geopiet


  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
budowa/wznoszenie belki głównej


Explanation:
Ktoś to kiedyś nazwał żerdzią, ale to chyba zbyt potoczne.

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1470

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  robwoj: belki zawzyczaj się układa, co do żerdzi to można je układać lub np. wbijać, ale trzeba wiedzieć jakie to żerdzie
11 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
wytyczenia zarysu budynku


Explanation:
Wytyczenie zarysu budynku - http://tinyurl.com/ajdpcl
Wytyczenia zarysu budynku w terenie. Czynność ta polega na wbiciu w odpowiednich miejscach palików wyznaczających wszystkie narożniki domu. Geodeta wyznacza też tzw. reper (inaczej punkt wysokościowy albo punkt niwelacyjny) odpowiadający poziomowi „zero” domu.

Wytyczenie podstawowe budynku - http://tinyurl.com/bb3urz
Podczas wytyczania ław geodeta wyznacza na budowie również punkty wysokościowe określające poziom posadowienia ław albo poziom posadzki parteru w budynku.

Building Stakeout - http://tinyurl.com/am7pzz
If the structure is a building, the next major step after the rough grading is the building stakeout; that is, the locating and staking of the main horizontal control points of the building. These are usually the principal corner points plus any other points of intersection between building lines.

construction staking - http://tinyurl.com/ae5h9d




--------------------------------------------------
Note added at 23 hrs (2009-01-31 16:49:35 GMT)
--------------------------------------------------

Stake construction: 12/2006 - 02/2007

Wzięło to ok. 2 mięsiące, więc sądzę że oprócz wytyczenia zarysu, w tej fazie są wykonane roboty ziemne, wykopy pod fundamenty, przyłącza do budynku: wodne, kanalizacyjne, gazowe i energetyczne, itd. itp.

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 278
Grading comment
też mi się tak wydaje, dziękuję za wyjaśnienia