KudoZ home » English to Polish » Construction / Civil Engineering

true line and grade

Polish translation: osie i rzędne (projektowane / w planie)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:true line and grade
Polish translation:osie i rzędne (projektowane / w planie)
Entered by: Piotr Bienkowski

14:24 Feb 15, 2012
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
English term or phrase: true line and grade
"Accepted deviations form true line and grade shall not be cumulative."

"True line and grade - A line reasonably free from variation on both horizontal and vertical alignment."
Piotr Bienkowski
Poland
osie i rzędne (projektowane / w planie)
Explanation:
mało kontekstu. ale zwrot ten stosuje się zykle w odniesieniu do projektowanych osi i rzędnych wysokościowych. albo osie i rzędne w dopuczczalnej tolerancji albo osie i rzędne projektowe/w planie.
Dopuszczalne odchylenia osi i rzędnej wykonanego przewodu wodociągowego w stosunku do wymagań projektu wynoszą dla: - osi przewodu + - 5 cm, dla rzędnych wysokościowych + - 1 cm
Pipe shall be installed to provide a true line and grade between structures
Forms shall be set true to line and grade
Deskowania ustawione zgodnie z osiami i rzędnymi wysokościowymi
Selected response from:

IRA100
Grading comment
Dziękuję. Obie odpowiedzi są dobre i z obu czegoś nowego się dowiedziałem, ale niestety mogę wybrać tylko jedną
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4od pionu i poziomuPolangmar
3osie i rzędne (projektowane / w planie)IRA100


  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
from true line and grade
od pionu i poziomu


Explanation:
deviations from true line and grade - odchylenia/odchyłki od pionu i poziomu

Dosłownie "od poziomu i pionu", ale uzusem jest "od pionu i poziomu".

...odchylenie od pionu i poziomu przy długości elementu do 3000 mm nie powinno przekraczać 1,5 mm/m...
http://tinyurl.com/87lyouy

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2012-02-15 23:40:12 GMT)
--------------------------------------------------

Samo "true line and grade" to linia bez odchyleń/odchyłek od pionu i poziomu.

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1470
Notes to answerer
Asker: Obie odpowiedzi są dobre i z obu czegoś nowego się dowiedziałem, ale niestety mogę wybrać tylko jedną


22 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
osie i rzędne (projektowane / w planie)


Explanation:
mało kontekstu. ale zwrot ten stosuje się zykle w odniesieniu do projektowanych osi i rzędnych wysokościowych. albo osie i rzędne w dopuczczalnej tolerancji albo osie i rzędne projektowe/w planie.
Dopuszczalne odchylenia osi i rzędnej wykonanego przewodu wodociągowego w stosunku do wymagań projektu wynoszą dla: - osi przewodu + - 5 cm, dla rzędnych wysokościowych + - 1 cm
Pipe shall be installed to provide a true line and grade between structures
Forms shall be set true to line and grade
Deskowania ustawione zgodnie z osiami i rzędnymi wysokościowymi

IRA100
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 940
Grading comment
Dziękuję. Obie odpowiedzi są dobre i z obu czegoś nowego się dowiedziałem, ale niestety mogę wybrać tylko jedną