KudoZ home » English to Polish » Construction / Civil Engineering

plaster-and-lath

Polish translation: płyta gipsowo-kartonowa na stelażu drewnianym


18:25 Feb 21, 2012
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Construction / Civil Engineering
English term or phrase: plaster-and-lath
Inside, the house was a travesty, the good vernacular details - plaster-and-lath walls, hardwood floors - covered over with linoleum,green carpets, peeling paper, plywood paneling and a distressed faux-brick facing that never fooled anyone.

Dom był zbudowany w roku 1902.

Plaster-and-lath: http://en.wikipedia.org/wiki/Lath_and_plaster
allp
Poland
Polish translation:płyta gipsowo-kartonowa na stelażu drewnianym
Explanation:
Proponuję "ściany z płyty gipsowo-kartonowej na drewnianym stelażu" lub "z regipsów na drewnianym stelażu". Termin wielokrotnie 'zasłyszany' przy tłumaczeniach konsekutywnych na budowach - hope it'll help:)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-02-21 19:34:43 GMT)
--------------------------------------------------

One more thing - "regips" to poprawnie "rigips", jednak żargon rządzi się swoimi prawami:)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-02-21 20:23:14 GMT)
--------------------------------------------------

Szanowny/a Polangmar - mój dom był zbudowany w 1873 i były w nim płyty tego rodzaju, niewiele różniące się od używanych dzisiaj. Poza tym, SIEĆ NIE JEST JEDYNYM ŹRÓDŁEM WIEDZY. Rigispy wynaleziono już pod koniec XIXw. w USA., a w 1916 rozpoczęto produkcję - proszę sprawdzić chociażby w Wikipedii, powinno być:)
Szanowny/a Pytający/a - jeśli opis tyczy się domu wybudowanego w USA, w tamtych okresie zabudowę wykonywało się poprzez przygotowanie drewnianego stelażu i nakładanie na niego kilku warstw gipsu mieszanego z papierem (aby 'wyciągnąć' z niego celulozę), co tworzyło płytę. Stąd moja propozycja.
Selected response from:

spicz.pl
Poland
Grading comment
Dziękuję, skorzystam z tego stelażu
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 -1płyta gipsowo-kartonowa na stelażu drewnianymspicz.pl
3ściany gipsowe
akkek


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
płyta gipsowo-kartonowa na stelażu drewnianym


Explanation:
Proponuję "ściany z płyty gipsowo-kartonowej na drewnianym stelażu" lub "z regipsów na drewnianym stelażu". Termin wielokrotnie 'zasłyszany' przy tłumaczeniach konsekutywnych na budowach - hope it'll help:)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-02-21 19:34:43 GMT)
--------------------------------------------------

One more thing - "regips" to poprawnie "rigips", jednak żargon rządzi się swoimi prawami:)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-02-21 20:23:14 GMT)
--------------------------------------------------

Szanowny/a Polangmar - mój dom był zbudowany w 1873 i były w nim płyty tego rodzaju, niewiele różniące się od używanych dzisiaj. Poza tym, SIEĆ NIE JEST JEDYNYM ŹRÓDŁEM WIEDZY. Rigispy wynaleziono już pod koniec XIXw. w USA., a w 1916 rozpoczęto produkcję - proszę sprawdzić chociażby w Wikipedii, powinno być:)
Szanowny/a Pytający/a - jeśli opis tyczy się domu wybudowanego w USA, w tamtych okresie zabudowę wykonywało się poprzez przygotowanie drewnianego stelażu i nakładanie na niego kilku warstw gipsu mieszanego z papierem (aby 'wyciągnąć' z niego celulozę), co tworzyło płytę. Stąd moja propozycja.


    Reference: http://www.google.pl/imgres?q=plaster+and+lathe&um=1&hl=pl&s...
spicz.pl
Poland
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuję, skorzystam z tego stelażu

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: W opisie w Wikipedii nie ma nic o kartonie: http://en.wikipedia.org/wiki/Lath_and_plaster . Poza tym w roku 1902 płyty gipsowo-kartonowe były praktycznie nieznane.
20 mins

2 days13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ściany gipsowe


Explanation:
może tak po prostu?

--------------------------------------------------
Note added at 2 days20 hrs (2012-02-24 15:04:28 GMT)
--------------------------------------------------

no nie wiem, czy takie świadectwo epoki... sam mieszkam w domu z 1903 (niektóre ściany działowe są plaster and lath). Z tego co się orientuję, w UK to była dość powszechna metoda używana przez stulecia, na przestrzeni różnych stylów architektonicznych.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days20 hrs (2012-02-24 15:06:36 GMT)
--------------------------------------------------

inna propozycja to ściany z listew pokrytych tynkiem

akkek
United Kingdom
Native speaker of: Polish
Notes to answerer
Asker: Raczej nie, ze względu na to, że to są "good vernacular details", świadectwo epoki, a w samych ścianach gipsowych nie ma niczego nadzwyczajnego. Ta technika tworzenia ściany na drewnianej kontrukcji jest tu ważna.

Asker: To USA, oni to inaczej traktują ;)