KudoZ home » English to Polish » Construction / Civil Engineering

for the laying of the grounds to fall

Polish translation: niwelacja terenu z nachyleniem (spadkiem)


22:21 Nov 2, 2013
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
English term or phrase: for the laying of the grounds to fall
The Specification of Works is to include for the laying of the grounds to fall as well as the repair and replacement of any collapsed and or damaged surface drainage.


Nie rozumiem, jaki jest sens tego zdania z fall, może ktoś pomoże go wychwycić? Wytyczne do specyfikacji robót remontowych nawierzchni.
eileenPL
Polish translation:niwelacja terenu z nachyleniem (spadkiem)
Explanation:
Co to jest niwelacja terenu?

Wyrównywanie powierzchni gruntu rodzimego po procesie korytowania oraz ukształtowaniu tej powierzchni zgodnie z niweletą przyszłego chodnika/tarasu to następny etap układania. Należy wówczas wykonać w gruncie naturalnym docelowe spadki i linie odwadniające nawierzchni. Na etapie tym kształtuje się również poziomy przebieg chodnika/tarasu/drogi – wytycza się zakręty, krzywe przejściowe, rozjazdy. Nachylenie na powierzchni (spadek poprzeczny i podłużny) zależy od zaprojektowanych warunków odwodnienia - http://www.dom.pl/tag/niwelacja-terenu

-----------

Selected response from:

geopiet
Grading comment
thx
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2niwelacja terenu z nachyleniem (spadkiem)
geopiet
2grunt ze spadem/spadkiem
Frank MacroJanus
Summary of reference entries provided
falltadeusz50

  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
grunt ze spadem/spadkiem


Explanation:
Zdanie jest niegramatyczne.
Także gradient.
http://www.dbc.wroc.pl/Content/1186/odwodnienia_budowli_komu...

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2013-11-03 01:24:54 GMT)
--------------------------------------------------

albo i teren zamiast grunt

Example sentence(s):
  • charakterystykę elementów odwodnienia parkingów i MOP–ów, zasady ..... miejscowych (spadek podłużny i poprzeczny nawierzchni) oraz dopuszczalnej.
  • Elementy systemu odwodnienia powierzchniowego. 15 ..... zbiorczego. Dno rowu powinno mieć spadek podłużny dostosowany do nachylenia terenu z tym, że

    Reference: http://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/a/analiza-metod-...
    Reference: http://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/a/analiza-metod-...
Frank MacroJanus
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 488

12 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
niwelacja terenu z nachyleniem (spadkiem)


Explanation:
Co to jest niwelacja terenu?

Wyrównywanie powierzchni gruntu rodzimego po procesie korytowania oraz ukształtowaniu tej powierzchni zgodnie z niweletą przyszłego chodnika/tarasu to następny etap układania. Należy wówczas wykonać w gruncie naturalnym docelowe spadki i linie odwadniające nawierzchni. Na etapie tym kształtuje się również poziomy przebieg chodnika/tarasu/drogi – wytycza się zakręty, krzywe przejściowe, rozjazdy. Nachylenie na powierzchni (spadek poprzeczny i podłużny) zależy od zaprojektowanych warunków odwodnienia - http://www.dom.pl/tag/niwelacja-terenu

-----------



geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 278
Grading comment
thx




Reference comments


1 hr
Reference: fall

Reference information:
http://www.pavingexpert.com/gradient_01.htm

tadeusz50
PRO pts in category: 41