KudoZ home » English to Polish » Construction / Civil Engineering

glass powder, ground glass

Polish translation: mączka szklana, mielona stłuczka szklana


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:glass powder, ground glass
Polish translation:mączka szklana, mielona stłuczka szklana
Entered by: Magda

20:35 Nov 5, 2013
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / inżynieria budowlana, chemia
English term or phrase: glass powder, ground glass
Witam, co może znaczyć glass powder, ground glass w kontekście zastąpienia pewnej objętości cementu przez glass powder w produkcji betonu? Terminologia ta jest dostępna w opracowaniach naukowych.
Magda
Poland
mączka szklana, mielona stłuczka szklana
Explanation:
stłuczka szklana przetworzona na mączkę szklaną, rozkruszone szkło zastosowane jako substytut piasku

--------------------------------------------------
Note added at   52 min (2013-11-05 21:27:49 GMT)
--------------------------------------------------

http://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.bazt...
http://www.izolacje.com.pl/artykul/id934,materialy-budowlane...

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2013-11-05 21:37:15 GMT)
--------------------------------------------------

mączka szklana, stłuczka szklana

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2013-11-05 21:37:53 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.swiat-szkla.pl/informacje-o-pimie/7313-zastosowan...
Selected response from:

IRA100
Grading comment
Bardzo dziękuję za pomoc w tłumaczeniu!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1mączka szklana, mielona stłuczka szklanaIRA100
2 +1pył szklany, szkło sproszkowane (szkło matowe)Joanna Modzelewska-Jankowiak
2sproszkowane szkło matowe
Dimitar Dimitrov


Discussion entries: 11





  

Answers


49 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
pył szklany, szkło sproszkowane (szkło matowe)


Explanation:
Propozycja tłumaczenia. Na stronach o betonie zazwyczaj pojawia się włókno szklane jako element zbrojenia betonu, albo pył krzemionkowy.


    https://www.google.pl/search?q=py%C5%82+szklany+beton&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a&gws_rd=cr&ei=zVx5UojrD-
    Reference: http://www.diki.pl/slownik-angielskiego/?q=ground+glass&x=0&...
Joanna Modzelewska-Jankowiak
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar
3 hrs
  -> Dziękuję :-)

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
mączka szklana, mielona stłuczka szklana


Explanation:
stłuczka szklana przetworzona na mączkę szklaną, rozkruszone szkło zastosowane jako substytut piasku

--------------------------------------------------
Note added at   52 min (2013-11-05 21:27:49 GMT)
--------------------------------------------------

http://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.bazt...
http://www.izolacje.com.pl/artykul/id934,materialy-budowlane...

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2013-11-05 21:37:15 GMT)
--------------------------------------------------

mączka szklana, stłuczka szklana

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2013-11-05 21:37:53 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.swiat-szkla.pl/informacje-o-pimie/7313-zastosowan...

IRA100
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 940
Grading comment
Bardzo dziękuję za pomoc w tłumaczeniu!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  IwonaASzymaniak
9 hrs

53 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
sproszkowane szkło matowe


Explanation:
Dosłownie. Daję jednak "low", ponieważ:
- spotykałem "ground glass" również w znaczeniu "kryształ", oraz
- nigdy nie słyszałem o "zastąpieniu pewnej objętości cementu przez sproszkowane szkło matowe w produkcji betonu"...

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2013-11-06 10:31:30 GMT)
--------------------------------------------------

Tak, kol. Liszewski to już bardzo ładnie wyjaśnił.

Dimitar Dimitrov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 17
Notes to answerer
Asker: informacje o takim zastosowaniu znalazłam tutaj: "Glass Powder Utilisation in Concrete Production" http://www.academia.edu/2942835/Glass_Powder_Utilisation_in_Concrete_Production; "Experimental investigation of waste glass powder as partical replacement of cement in concreto" http://www.interscience.in/IJATCE_Vol2Iss1/paper24.pdf