flame retardant treatment

Polish translation: impregnacja uniepalniaczem/uniepalniaczami

English term or phrase:flame retardant treatment
Polish translation:impregnacja uniepalniaczem/uniepalniaczami
Entered by: dariaemma

10:19 Jul 1, 2018
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / klasyfikacja przeciwpożarowa materiału
English term or phrase: flame retardant treatment
Niemiecki certyfikat dotyczący klasyfikacji przeciwpożarowej materiału, na którym można drukować

Description of samples: knitted fabrics made of polyester, with a flame retardant treatment.
dariaemma
Poland
impregnacja uniepalniaczem/uniepalniaczami
Explanation:
Substancje wykorzystywane jako flame retardants (FR), proponowana polska nazwa uniepalniacze lub substancje uniepalniające, należą do różnych grup chemicznych.
Najczęściej spotykanymi środkami opóźniającymi zapłon są:
• bromoorganiczne FR,
• chloroorganiczne FR,
• fosforoorganiczne i fosforowe FR,
• azotowe FR,
• nieorganiczne FR.
Selected response from:

Marian Krzymiński
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2impregnacja uniepalniaczem/uniepalniaczami
Marian Krzymiński
5obróbka ognioodporna
Mariusz107
2impregnacja przeciwogniowa
geopiet


  

Answers


55 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
impregnacja przeciwogniowa


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 58 mins (2018-07-01 11:17:59 GMT)
--------------------------------------------------

flame retardant.
n. A substance that is applied to fabric, wood, or other material in order to make it resistant to catching fire. Also called fire retardant

-----

Ponadto materiał w sypialni to przewiewny poliester, który zapewni dobrą „oddychalność”. Tropik ma świetne parametry wodoodporności (4000 mm), więc przetrwa nawet silny deszcz. Mocna podłoga z poliestru zapobiegnie przedostaniu się nieprzyjemnej wilgoci. Tropik wykończono UV Guards, które skutecznie chroni przed promieniowaniem ultrafioletowym, a także powleczeniem Fire retardant – to impregnacja przeciwogniowa (powoduje samogaśnięcie materiału po usunięciu źródła ognia). - https://www.olx.pl/oferta/namiot-ekspedycyjny-coleman-tatra-...

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 305

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
impregnacja uniepalniaczem/uniepalniaczami


Explanation:
Substancje wykorzystywane jako flame retardants (FR), proponowana polska nazwa uniepalniacze lub substancje uniepalniające, należą do różnych grup chemicznych.
Najczęściej spotykanymi środkami opóźniającymi zapłon są:
• bromoorganiczne FR,
• chloroorganiczne FR,
• fosforoorganiczne i fosforowe FR,
• azotowe FR,
• nieorganiczne FR.


    Reference: http://wydawnictwa.pzh.gov.pl/roczniki_pzh/files/pzhissues/i...
Marian Krzymiński
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 584

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Crannmer
3 days 2 hrs

agree  Adrian Liszewski: Racja, w przypadku tkanin "treatment" oznacza, że na powierzchnię włókien nakładana jest jakaś substancja.
3 days 10 hrs

1 day 12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
obróbka ognioodporna


Explanation:
https://www.fpl.fs.fed.us/documnts/fplr/fplr2081.pdf


    https://www.fpl.fs.fed.us/documnts/fplr/fplr2081.pdf
Mariusz107
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish