KudoZ home » English to Polish » Construction / Civil Engineering

wyrys z mapy geodezyjnej

Polish translation: extract from a geodesic map


06:05 Mar 9, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
English term or phrase: wyrys z mapy geodezyjnej
w przypadku nabywania nieruchomosći - zalaczyć do dokumentacji wyrys z mapy geodezyjnej wraz z wykazem zmian gruntowych - mniej wiecej taki jest kontekst,
magdat
Polish translation:extract from a geodesic map
Explanation:
extract for a map control for building drafts - gdyby to była budowlanka (dla celów projektowych)

... A map f is called totally geodesic if fi(f ) = 0. In particular, a totallygeodesic map sends (closed) geodesics to (closed) geodesics. ...
www.nd.edu/~jcao/Paper/2CCR.ps

... close-in on themselves. Mapping a pocket can be simplified by laying out the pocket on some sort of geodesic map grid. IS Forms 8 ...
www.securityleak.com/slm/issue_02/ islands_in_jumpspace.html

--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2004-03-09 06:39:57 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.proz.com/?sp=h&id=415562&keyword=geodezy

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 15 mins (2004-03-09 07:20:59 GMT)
--------------------------------------------------

no to ja nic nie poradze. Extract to wyrys. Mogę ustąpić przy mapie :-)

SURVEY MAP

... Maximum - used for control or geodesy; Accuracy is Limited by the Resources Available ... of these facts and interpretation into an orderly survey map, plan, report ...
www.asprs.org/asprs/news/GIS_Surveyor_7_17_00.ppt

W każdym razie nie ordnance survey map, bo to jest mapa topograficzna; mapa sztabowa

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 56 mins (2004-03-09 09:02:22 GMT)
--------------------------------------------------

Poza tym - okazało się, że mam słownik geodezyjny (softwarowy). Mapa geodezyjna jako osobne hasło NIE ISTNIEJE. A więc można tutaj zgadzać się lub nie zgadzać na kolejne postacie tego zwrotu :-)
Selected response from:

bartek
Grading comment
wybieram to, bo szczerze powiem nie znam proponowanego zwrotu "cadastral", a to co czytam na temat cadastral nie bardzo wiem jak odniesc do mojej sytuacji, nie zaryzykuje tym razem, ale szukam jeszcze tego hasla na przyszlosc, dzieki za sugestie, pytanie musze ocenic bo uplywa termin
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4cadastral map , albo cadastral basemap
ArturSz
4extract from a geodesic map
bartek


Discussion entries: 1





  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
extract from a geodesic map


Explanation:
extract for a map control for building drafts - gdyby to była budowlanka (dla celów projektowych)

... A map f is called totally geodesic if fi(f ) = 0. In particular, a totallygeodesic map sends (closed) geodesics to (closed) geodesics. ...
www.nd.edu/~jcao/Paper/2CCR.ps

... close-in on themselves. Mapping a pocket can be simplified by laying out the pocket on some sort of geodesic map grid. IS Forms 8 ...
www.securityleak.com/slm/issue_02/ islands_in_jumpspace.html

--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2004-03-09 06:39:57 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.proz.com/?sp=h&id=415562&keyword=geodezy

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 15 mins (2004-03-09 07:20:59 GMT)
--------------------------------------------------

no to ja nic nie poradze. Extract to wyrys. Mogę ustąpić przy mapie :-)

SURVEY MAP

... Maximum - used for control or geodesy; Accuracy is Limited by the Resources Available ... of these facts and interpretation into an orderly survey map, plan, report ...
www.asprs.org/asprs/news/GIS_Surveyor_7_17_00.ppt

W każdym razie nie ordnance survey map, bo to jest mapa topograficzna; mapa sztabowa

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 56 mins (2004-03-09 09:02:22 GMT)
--------------------------------------------------

Poza tym - okazało się, że mam słownik geodezyjny (softwarowy). Mapa geodezyjna jako osobne hasło NIE ISTNIEJE. A więc można tutaj zgadzać się lub nie zgadzać na kolejne postacie tego zwrotu :-)

bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1382
Grading comment
wybieram to, bo szczerze powiem nie znam proponowanego zwrotu "cadastral", a to co czytam na temat cadastral nie bardzo wiem jak odniesc do mojej sytuacji, nie zaryzykuje tym razem, ale szukam jeszcze tego hasla na przyszlosc, dzieki za sugestie, pytanie musze ocenic bo uplywa termin

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cadastral map , albo cadastral basemap


Explanation:
termin kadastralny co prawda nie zadomowił się jeszcze w języku polskim, pewnie stanie się tak po wprowadzeniu podatku kadastralnego, więc nic dziwnego że mamy silną pokusę do tłumaczenia słowo w słowo

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs 30 mins (2004-03-09 19:35:33 GMT)
--------------------------------------------------

Czyli ekstrakt będzie dokładnie
extract from the cadastral map

ArturSz
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 37