KudoZ home » English to Polish » Construction / Civil Engineering

water curing

Polish translation: pielęgnacja mokra (wyrobów betonowych)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:water curing
Polish translation:pielęgnacja mokra (wyrobów betonowych)
Entered by: Andrzej Mierzejewski

12:12 Oct 18, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
English term or phrase: water curing
After water curing, the concrete specimens were air-dried for a week and then exposed to elevated temperatures...

Produkcja próbek zbrojonego betonu do doświadczeń. Zdaje mi się, że "water curing" to dojrzewanie betonu, w trakcie którego jest on polewany/zraszany wodą. Czy jest jakiś branżowy termin?
Andrzej Mierzejewski
Poland
pielęgnacja mokra
Explanation:
W wielu źródłach sam termin "pielęgnacja betonu" oznacza polewanie go wodą. Nie jest to chyba zupełnie prawidłowe, ponieważ do pielęgnacji można stosować inne środki.

Pielęgnacja polega przede wszystkim na zapewnieniu twardniejącemu betonowi dużej wilgotności. Aby utrzymać właściwą wilgotność świeżego betonu, najczęściej polewa się go wodą.
http://www.muratordom.pl/6772_1511.htm
Pielęgnacja mokra polega na doprowadzeniu do powierzchni betonu wody, która może być wchłonięta przez beton.
http://www.wbi.budmedia.pl/pdfs/28.pdf
PIELĘGNACJA BETONU Do prawidłowego wiązania cementu w betonie konieczna
jest pielęgnacja poprzez polewanie go wodą.
http://www.domino.alpha.pl/porady/20.html
http://www.wbi.budmedia.pl/pdfs/26.pdf
pielęgnacji wilgotnościowej betonu przez polewanie wodą
http://www.contractor.com.pl/Beton_zwykly.htm
Selected response from:

Jaroslaw Michalak
Poland
Grading comment
tego mi trzeba było. Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4pielęgnacja mokra
Jaroslaw Michalak
3hartowanie wodą, polewanie
cuckowski


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hartowanie wodą, polewanie


Explanation:
nie znam dokladnego technicznego terminu, ale chodzi o polewanie świerzego betonu wodą aby wysychając nie popękał.

cuckowski
Native speaker of: Native in PolishPolish

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pielęgnacja mokra


Explanation:
W wielu źródłach sam termin "pielęgnacja betonu" oznacza polewanie go wodą. Nie jest to chyba zupełnie prawidłowe, ponieważ do pielęgnacji można stosować inne środki.

Pielęgnacja polega przede wszystkim na zapewnieniu twardniejącemu betonowi dużej wilgotności. Aby utrzymać właściwą wilgotność świeżego betonu, najczęściej polewa się go wodą.
http://www.muratordom.pl/6772_1511.htm
Pielęgnacja mokra polega na doprowadzeniu do powierzchni betonu wody, która może być wchłonięta przez beton.
http://www.wbi.budmedia.pl/pdfs/28.pdf
PIELĘGNACJA BETONU Do prawidłowego wiązania cementu w betonie konieczna
jest pielęgnacja poprzez polewanie go wodą.
http://www.domino.alpha.pl/porady/20.html
http://www.wbi.budmedia.pl/pdfs/26.pdf
pielęgnacji wilgotnościowej betonu przez polewanie wodą
http://www.contractor.com.pl/Beton_zwykly.htm


Jaroslaw Michalak
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 36
Grading comment
tego mi trzeba było. Dziękuję