KudoZ home » English to Polish » Cooking / Culinary

pot - style cottage cheese

Polish translation: ser/serek wiejski


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pot - style cottage cheese
Polish translation:ser/serek wiejski
Entered by: Piotr Kurek

13:27 May 16, 2002
English to Polish translations [Non-PRO]
Cooking / Culinary / cooking
English term or phrase: pot - style cottage cheese
z listy skladnikow na sernik
Monika Rozwarzewska
Poland
twaróg/ser biały
Explanation:
Not 100% sure

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-16 14:16:30 (GMT)
--------------------------------------------------

Może: wiejski twaróg
Selected response from:

Piotr Kurek
Grading comment
ostatecznie przeszedl "serek wiejski". Dziekuje za pomoc.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3twaróg/ser białyPiotr Kurek
4 +1serek wiejski
Kasia Trzcińska-Draper


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
twaróg/ser biały


Explanation:
Not 100% sure

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-16 14:16:30 (GMT)
--------------------------------------------------

Może: wiejski twaróg


    Reference: http://www.friendshipdairies.com/beta/takechall_cottage.htm
Piotr Kurek
Grading comment
ostatecznie przeszedl "serek wiejski". Dziekuje za pomoc.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Michał Szewczyk: ok, ale co to jest "pot-style"
3 mins

neutral  Elzbieta: OK, ale nie twaróg w kostce, tylko raczej "twarożek ziarnisty", taki w kubeczku
30 mins

agree  kataryna: jesli to ma być na sernik to najlepiej powiedzieć po prostu "biały ser (najlepiej wiejski)"
1 hr

agree  Robert Ćwik
3 hrs

agree  Jakub Szacki: sernika nie robi sie z jakis anglosaskich ziarnistosci, ale z bialego sera i juz. Problem tylko w tym, ze anglofony nmie umieja zrobic normalnego bialego sera (no bo jak z takiego sterylnego mleka), a wiec i z terminologia krucho.
3 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
serek wiejski


Explanation:
serek wiejski to cottage cheese. Z tego, co wiem, pot-style ma wieksze grudki od zwyklego cottage cheese, wiec moze opisowo: serek wiejski z grudkami, lub serek wiejski granulowany...
HTH,
Kasia

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-17 12:54:29 (GMT)
--------------------------------------------------

jeśli zastanawiamy się tym, z czego najlepiej upiec sernik, to polski biały ser jest oczywiście bezkonkurencyjny. Kiedy nie mogę kupić polskiego białego sera, kupuję dostępny tutaj curd cheese...
Ale to już zupełnie inna para kaloszy.
Moja odpowiedź to tłumaczenie tekstu zadanego przez pytającego, nic więcej :))


--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-17 23:20:58 (GMT)
--------------------------------------------------

pytającą, oczywiście! Sorry, Monika!

Kasia Trzcińska-Draper
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lota: yes, exactly that!
1 hr
  -> thank you:))

neutral  Robert Ćwik: Cottage cheese to ser biały, a nie serek wiejski z Piątnicy na przykład
2 hrs
  -> cottage cheese i ser biały to *naprawdę* nie jest to samo... a serek wiejski robią nie tylko w Piątnicy :)

neutral  Katarzyna Chmiel: Być może autorstwo tekstu rozwiązałoby problem...
15 hrs
  -> dobry pomysł!