KudoZ home » English to Polish » Cooking / Culinary

extraction rate

Polish translation: wyciąg mąki


22:10 Jan 11, 2008
English to Polish translations [PRO]
Cooking / Culinary / bread baking
English term or phrase: extraction rate
In Britain and the USA flour is classified by the extraction rate, i.e. the
amount of the grain that is removed during milling.
maagdaa
Polish translation:wyciąg mąki
Explanation:
Tradycyjnie używanym określeniem rodzaju mąki jest tzw. wyciąg mąki – określany w procentach jako stosunek masy wyprodukowanej mąki na 100 kg zużytego ziarna (resztę stanowiły usunięte otręby). Większy wyciąg charakterystyczny był dla mąki razowej (z ziarna raz mielonego), w której otręby usuwane są w niewielkim stopniu.

Selected response from:

Stanislaw Czech, MCIL
United Kingdom
Grading comment
thx
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4wyciąg mąki
Stanislaw Czech, MCIL
4wyciąg mąki (okreslony w procentach)
Edyta Sawin


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wyciąg mąki (okreslony w procentach)


Explanation:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mąka

Edyta Sawin
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wyciąg mąki


Explanation:
Tradycyjnie używanym określeniem rodzaju mąki jest tzw. wyciąg mąki – określany w procentach jako stosunek masy wyprodukowanej mąki na 100 kg zużytego ziarna (resztę stanowiły usunięte otręby). Większy wyciąg charakterystyczny był dla mąki razowej (z ziarna raz mielonego), w której otręby usuwane są w niewielkim stopniu.




    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/M%C4%85ka
    Reference: http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=%22wyci%C4%85g+m%C4%8...
Stanislaw Czech, MCIL
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
thx