KudoZ home » English to Polish » Cooking / Culinary

satsumas

Polish translation: rodzaj mandarynki


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:satsumas
Polish translation:rodzaj mandarynki
Entered by: awdotia

11:30 Aug 4, 2004
English to Polish translations [PRO]
Cooking / Culinary
English term or phrase: satsumas
składnik potrzebny do przygotowania posiłku
ania
rodzaj mandarynki
Explanation:
Kosciuszko
Selected response from:

awdotia
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3satsuma - rodzaj mandarynki
Anna Bittner
4rodzaj mandarynki
awdotia


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rodzaj mandarynki


Explanation:
Kosciuszko

awdotia
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8

1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
satsuma - rodzaj mandarynki


Explanation:
2008 30 55 Mandarynki (włączając tangeryny i satsuma); klementynki, wilkingi i
inne 10 ton podobne hybrydy cytrusowe, inaczej przetworzone lub zakonserwowane ...
ks.sejm.gov.pl/proc4/ustawy/3035_u.htm - 12k - Kopia - Podobne strony



--------------------------------------------------
Note added at 2 mins (2004-08-04 11:33:40 GMT)
--------------------------------------------------

Owoce mandarynki właściwej zawierają dużo pestek, dlatego zastępuje się je w handlu innymi uszlachetnionymi odmianami. Klementynki (mieszańce mandarynki z pomarańczą gorzką) zawierają małą ilość pestek, natomiast satsuma nie posiadają pestek w ogóle. Inną odmianą mandarynek, popularną w USA jest tangerynka, która różni się od mandarynki właściwej kolorem owocu, (tangerynka jest prawie czerwona). Jedną z odmian jest także tangela powstała ze skrzyżowania mandarynki z grejpfrutem. Cechą charakterystyczną dla mandarynki jest łatwe oddzielanie się skórki od segmentów miąższu.
http://www.biology.pl/owoce_egzotyczne/My Webs/mandarynka1.h...

Anna Bittner
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Monika Rozwarzewska
6 mins
  -> dzięki

agree  Himawari: nazwa od starej nazwy prowincji japonskiej, w Japonii po prostu mikan :)
8 mins
  -> dzięki, również za dodatkową informację:)

agree  *eva*: bardzo popularne w UK i pyszne :) bo trochę kwaśne ;)
25 mins
  -> dzięki, też lubię kwaśne:)