KudoZ home » English to Polish » Economics

cluster sector, cluster policy

Polish translation: sektor klastrów


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cluster sector
Polish translation:sektor klastrów
Entered by: Polangmar

21:49 Feb 18, 2012
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Economics / mikroekonomia
English term or phrase: cluster sector, cluster policy
Within the --------------- cluster sector ------------------ of a regional economy, recent research has indicated that the strength of the -------------cluster portfolio--------------- is an important factor to understand the impact of the -------------------cluster sector -------------------- on an economic performance of a region. ------------------------ Cluster policies ------------------------are designed and implemented at local, regional and national level, depending on their scope and ambition.
smayus
sektor klastrów
Explanation:
"Cluster policy" to drugi termin, w dodatku w kolejnym zdaniu - przetłumaczę "cluster portfolio", bo jest w tym samym zdaniu: grupa/zespół klastrów.

Ostatnie badania przeprowadzone wewnątrz sektora klastrowego gospodarki regionalnej pokazują, że siła grupy/zespołu klastrów stanowi znaczący czynnik umożliwiający zrozumienie wpływu sektora klastrów na wyniki gospodarcze całego regionu.

And third, new research indicates that the most successful regions tend to have a portfolio of clusters related through linkages that ease the...
http://tinyurl.com/83793vv

2000-2004 sektor klastrów zyskał w sumie 1 milion miejsc pracy, co stanowi 10% wzrost.
http://tinyurl.com/7uh93m4
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Dziękuję i pozdrawiam

Marcin
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4sektor klastrówPolangmar
2klaster przemysłowy, polityka/zasady klastrowe
geopiet


Discussion entries: 7





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
klaster przemysłowy, polityka/zasady klastrowe


Explanation:
"Klastry przemysłowe to geograficzna koncentracja konkurencyjnych firm w powiązanych sektorach, związanych ze sobą gospodarczo, dzielących te same umiejętności, technologię i infrastrukturę. W klastrze, wielkie i małe przedsiębiorstwa osiągają znacznie więcej niż gdyby miały pracować same, dzięki sieci związanych przedsiębiorstw, dostawców, usług, instytucji akademickich oraz producentów skoncentrowanych na tym samym obszarze. Koncentracja wspomaga tworzenie nowych przedsiębiorstw, produktów oraz nowych miejsc pracy dla wysoko wykwalifikowanych, dobrze opłacanych pracowników. Klastry stanowią o sile każdej gospodarki narodowej, regionalnej, stanowej, a nawet wielkomiejskiej, głównie w krajach gospodarczo rozwiniętych." - http://pl.wikipedia.org/wiki/Klaster_przemysłowy

----------

Polskie klastry i polityka klastrowa - http://www.pi.gov.pl/klastry/chapter_95353.asp

-----------



geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roman Kozierkiewicz
14 hrs
  -> dziękuję

disagree  Polangmar: Klaster przemysłowy to "industrial cluster" - pytanie jest o "cluster sector".
1 day17 hrs

1 day20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cluster sector
sektor klastrów


Explanation:
"Cluster policy" to drugi termin, w dodatku w kolejnym zdaniu - przetłumaczę "cluster portfolio", bo jest w tym samym zdaniu: grupa/zespół klastrów.

Ostatnie badania przeprowadzone wewnątrz sektora klastrowego gospodarki regionalnej pokazują, że siła grupy/zespołu klastrów stanowi znaczący czynnik umożliwiający zrozumienie wpływu sektora klastrów na wyniki gospodarcze całego regionu.

And third, new research indicates that the most successful regions tend to have a portfolio of clusters related through linkages that ease the...
http://tinyurl.com/83793vv

2000-2004 sektor klastrów zyskał w sumie 1 milion miejsc pracy, co stanowi 10% wzrost.
http://tinyurl.com/7uh93m4

Polangmar
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 229
Grading comment
Dziękuję i pozdrawiam

Marcin