KudoZ home » English to Polish » Education / Pedagogy

vulnerable children

Polish translation: dzieci wymagające szczególnej opieki/ochrony

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:vulnerable children
Polish translation:dzieci wymagające szczególnej opieki/ochrony
Entered by: Ewa Dabrowska

19:37 Nov 20, 2006
English to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy
English term or phrase: vulnerable children
The 11 schools in the Whitley Excellence Cluster, and the charity ASPIRE2, have spent two years on the project to develop a summer residential programme for vulnerable children and young people, possibly at Ufton Court

No właśnie jakich dzieci?
Stanislaw Czech, MCIL
United Kingdom
dzieci wymagające szczególnej opieki/ochrony
Explanation:
np tak jak tutaj:
a) While implementing this Decision,
efforts should be made as to take account
of the special needs of the most vulnerable
persons such as children, unaccompanied
children, disable people, elderly people,
pregnant women, single parents with
children and victims of torture or rape or
other serious forms of psychological,
physical violence, victims of trafficking or
forms of sexual abuse, individuals in need

W kontekście wdrażania niniejszej
decyzji należy podjąć wysiłki na rzecz
uwzględnienia szczególnych potrzeb osób
wymagających szczególnego traktowania,
takich jak dzieci, dzieci bez opieki, osoby
niepełnosprawne, osoby starsze, kobiety
ciężarne, rodzice samotnie wychowujący
dzieci oraz ofiary tortur, gwałtów lub
innych poważnych form przemocy
psychologicznej i fizycznej, ofiary handlu
ludźmi i wykorzystywania seksualnego,
osoby wymagające specjalnej opieki

Selected response from:

Ewa Dabrowska
United Kingdom
Grading comment
Bardzo dziękuje za dużą ilość pracy włożoną w poszukiwania :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4dzieci wymagające szczególnej opieki/ochrony
Ewa Dabrowska
4dzieci i młodzież z trudnych środowisk (zagrożonych)
Anna Nowicka
4dzieci wrażliwe i podatne na wpływy
Adam Lankamer
3dzieci zagrozone
legato


Discussion entries: 1





  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dzieci zagrozone


Explanation:
?

legato
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 54

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dzieci wrażliwe i podatne na wpływy


Explanation:
może tak ? zależnie od szerszego kontekstu

Adam Lankamer
Luxembourg
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 71

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ewa Dabrowska: często używa się tago sformuowania w znaczeniu społecznym, a to brzmi jak cech charakteru
32 mins
  -> bo jedno z drugim jest często dość ściśle powiązane

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
dzieci wymagające szczególnej opieki/ochrony


Explanation:
np tak jak tutaj:
a) While implementing this Decision,
efforts should be made as to take account
of the special needs of the most vulnerable
persons such as children, unaccompanied
children, disable people, elderly people,
pregnant women, single parents with
children and victims of torture or rape or
other serious forms of psychological,
physical violence, victims of trafficking or
forms of sexual abuse, individuals in need

W kontekście wdrażania niniejszej
decyzji należy podjąć wysiłki na rzecz
uwzględnienia szczególnych potrzeb osób
wymagających szczególnego traktowania,
takich jak dzieci, dzieci bez opieki, osoby
niepełnosprawne, osoby starsze, kobiety
ciężarne, rodzice samotnie wychowujący
dzieci oraz ofiary tortur, gwałtów lub
innych poważnych form przemocy
psychologicznej i fizycznej, ofiary handlu
ludźmi i wykorzystywania seksualnego,
osoby wymagające specjalnej opieki




    Reference: http://www.europarl.europa.pl/meetdocs/2004_2009/documents/p...
    Reference: http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2004_2009/documents/p...
Ewa Dabrowska
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Bardzo dziękuje za dużą ilość pracy włożoną w poszukiwania :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marta Stefaniak
12 mins

agree  Joanna Carroll
51 mins

agree  allp
1 hr

agree  Hanna Burdon
182 days

1 day 15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dzieci i młodzież z trudnych środowisk (zagrożonych)


Explanation:
Jestem członkiem organizacji, która zajmuje sie pomocą rodzinie i tak nazywa rodziny swoich klientów.

Anna Nowicka
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8