KudoZ home » English to Polish » Education / Pedagogy

enrichment lesson

Polish translation: lekcja fakultatywna / zajęcia fakultatywne


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:enrichment lesson
Polish translation:lekcja fakultatywna / zajęcia fakultatywne
Entered by: xxxK S

23:43 Jan 30, 2009
English to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy
English term or phrase: enrichment lesson
An enrichment lesson enables students to follow courses which reflect their interests (sports, sports leaders, ICT, Enterprise, and Arts) without always having the pressure of an external exam.

Niby to w programie jest, więc nie można nazwać "dodatkowe", "pozaprogramowe"
xxxK S
United Kingdom
lekcja fakultatywna / zajęcia fakultatywne
Explanation:
tak nazywały się moje zajęcia na studiach, podczas których rozmawialiśmy o rzeczach, które nas interesowały...


--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2009-01-30 23:55:02 GMT)
--------------------------------------------------

http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=fakultatywne
Selected response from:

iseult
United States
Grading comment
zdecydowanie o to chodzi!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5lekcja fakultatywna / zajęcia fakultatywne
iseult
4 +1rozwój zainteresowań
Monika Szyszlowska
3zajęcia kółka szkolnegotushka
3zajęcia pozalekcyjne
geopiet


Discussion entries: 3





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zajęcia pozalekcyjne


Explanation:
Zajęcia pozalekcyjne mają na celu ujawnianie i rozwijanie zainteresowań i uzdolnień uczniów, kształtowanie umiejętności interpersonalnych oraz propagowanie alternatywnych sposobów spędzania wolnego czasu. - http://tinyurl.com/agxhg9

----------

Extracurricular activities are activities performed by students that fall outside the realm of the normal curriculum of school or university education - http://tinyurl.com/adfl72


geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 73
Notes to answerer
Asker: no właśnie nie... są to lekcje przewidziane w programie nauczania


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
lekcja fakultatywna / zajęcia fakultatywne


Explanation:
tak nazywały się moje zajęcia na studiach, podczas których rozmawialiśmy o rzeczach, które nas interesowały...


--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2009-01-30 23:55:02 GMT)
--------------------------------------------------

http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=fakultatywne

iseult
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20
Grading comment
zdecydowanie o to chodzi!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Monika Szyszlowska: tak będzie na poziomie studiów, ew. szkoły średniej
10 hrs
  -> słusznie, trudno od uczniów podstawówki wymagać, żeby znali to słowo, ale nie ma chyba lepszego określenia na taką lekcję...

agree  Ola Kubiak: zajęcia fakultatywne brzmi OK
10 hrs
  -> dziękuję

agree  Allda
10 hrs
  -> dziękuję

agree  Polangmar
15 hrs
  -> dziękuję

agree  inmb: zajęcia
1 day15 hrs
  -> dziękuję

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zajęcia kółka szkolnego


Explanation:
imho


    Reference: http://tinyurl.com/av2xvq
tushka
Native speaker of: Native in PolishPolish

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
rozwój zainteresowań


Explanation:
tak nazwałabym to na poziomie podstawówki/gimnazjum

Monika Szyszlowska
Mexico
Works in field
Native speaker of: Polish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar: zajęcia rozwijające
5 hrs