KudoZ home » English to Polish » Education / Pedagogy

quotas

Polish translation: proporcjonalnych udziałów


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:quotas
Polish translation:proporcjonalnych udziałów
Entered by: Maciej Andrzejczak

20:50 Jan 21, 2003
English to Polish translations [Non-PRO]
Education / Pedagogy / education
English term or phrase: quotas
powodu krytyki akcji afirmatywnej i quotas (w akcji afirmatywnej)
natalia dueholm
proporcjonalnych udziałów
Explanation:
chyba bliżej sensu
Selected response from:

Maciej Andrzejczak
Poland
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4proporcjonalnych udziałów
Maciej Andrzejczak
2 +1kwoty
Jakub Szacki


Discussion entries: 1





  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
kwoty


Explanation:
to chyba jednak kwoty w sensie 'limity'


    Reference: http://www.kurierplus.com/issues/2000/k281/zprawa.htm
Jakub Szacki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff: nie tyle limity, co ustalone wartości udziałów (np. 10% Murzyni, 15% geje, 40% kobiety)
53 mins

neutral  Magda Dziadosz: chyba raczej limity, kwoty w tym znaczeniu to takie niezręczne słowo..
1 hr
  -> kwoty sie jednak mowi, choc moze to i niezreczne. Takze np. w badaniach socjologicznych, kiedy do okreslonego projektu dobiera sie tyle a tyle kobiet, osob z wyzszym wyksztaklceniem, matek z dwojka dzieci itd.

47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
proporcjonalnych udziałów


Explanation:
chyba bliżej sensu

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24