KudoZ home » English to Polish » Education / Pedagogy

World Cup Assembly

Polish translation: Apel szkolny z okazji mistrzostw świata / mundialu


22:56 Aug 28, 2014
English to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy
English term or phrase: World Cup Assembly
He enjoyed participating in the World Cup Assembly exhibiting his loyalties to Poland!

School report
makawa
Polish translation:Apel szkolny z okazji mistrzostw świata / mundialu
Explanation:
Assembly w kontekscie szkoły to nic innego jak apel, z doświadczenia rodzica :) saą mniej lub bardziej uroczyste, zwykle wokół jakiegoś tematu
Selected response from:

Joanna Carroll
United Kingdom
Grading comment
ta
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Apel szkolny z okazji mistrzostw świata / mundialu
Joanna Carroll
4 +1szkolna uroczystość z okazji Mundialu
petrolhead
3 +1zgromadzenie z okazji Pucharu Świata
Frank MacroJanus


Discussion entries: 5





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
world cup assembly
zgromadzenie z okazji Pucharu Świata


Explanation:
Propozycja

Frank MacroJanus
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 246

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mike23
4 hrs
  -> Dziękuję i pozdrawiam Michale.

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
world cup assembly
szkolna uroczystość z okazji Mundialu


Explanation:
szkolne zebranie zorganizowane przy okazji [piłkarskiego] Mundialu

W takim kontekście w Polsce "mundial" zwycięża i prawie zawsze sugeruje piłkarskie MŚ. Użycie terminu "Puchar Świata" tutaj byłoby trochę niejasne i trochę pompatyczne.

petrolhead
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mike23
1 hr

neutral  xxxGeorge BuLah: "mundial" - raczej bez sensu przyswojona, hołubiona i bezkrytycznie utrzymywana oraz powielana przez dziennikarzy, a zwlaszcza - PRL-owskich i post PRL-owskich, wychowanych przez tych pierwszych - nazwa
1 day 11 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
world cup assembly
Apel szkolny z okazji mistrzostw świata / mundialu


Explanation:
Assembly w kontekscie szkoły to nic innego jak apel, z doświadczenia rodzica :) saą mniej lub bardziej uroczyste, zwykle wokół jakiegoś tematu

Joanna Carroll
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 56
Grading comment
ta

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  petrolhead: // Ależ dlaczego! Myślę, że pewnie na o piłce za bardzo się nie zna, ale bardzo ładnie napisała o czymś, co jest w sumie można by uważać za drobiazg ;-) // Na tym polega prawdziwe kibicowanie. Mało oryginalne jest kibicowanie Barcelonie czy Hiszpanii
20 mins
  -> Pani nauczycielka fanką futbolu z pewnością nie jest :) Ale dziecku chyb było trudno kibicować drużynie, która się... nie zakwalifikowała do mundialu.