KudoZ home » English to Polish » Education / Pedagogy

facilitate

Polish translation: wspomagać / prowadzić / kierować / moderować


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:facilitate
Polish translation:wspomagać / prowadzić / kierować / moderować
Entered by: mike23

23:00 Aug 28, 2014
English to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy
English term or phrase: facilitate
Religious Education

X proved himself to be a conscientious contributor to the number of religious discussions, which I the teacher facilitated.

Nie mam pomysłu na to zdanie :(
makawa
wspomagać / prowadzić
Explanation:
Dwa pomysły:

wspomagać / prowadzić
Selected response from:

mike23
United Kingdom
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4wspomagać / prowadzićmike23
3 +3moderować (dyskusję) / być moderatorem (dyskusji)
Monika Wojewoda
3 +2kierować
Frank MacroJanus


Discussion entries: 5





  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
kierować


Explanation:
I like this one better.
dyskusje kierowane przez nauczyciela

--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2014-08-28 23:36:34 GMT)
--------------------------------------------------

dyskusji kierowanych przez nauczyciela

Frank MacroJanus
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 246

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mike23
14 hrs
  -> Thank you, Michał.

agree  Kasia Bogucka: W 'kontekście nauczyciela' kierowanie dyskusją bardzo dobrze pasuje.
2 days 9 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
wspomagać / prowadzić


Explanation:
Dwa pomysły:

wspomagać / prowadzić

mike23
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 106
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  whole grain: prowadzić imho lepsze :)
1 hr
  -> Dzięki

agree  Robert Foltyn: prowadzić
2 hrs
  -> Dzięki

agree  Grzegorz Mysiński
10 hrs
  -> Dziękuję pięknie.

agree  xxxGeorge BuLah: prowadzić -- ech, kurcze -- z 2. strony - "... dyskusji, które prowadziłem jako nauczyciel," to tak jakby on dyskutował z dziećmi, a to dzieci dyskutowały w swoim gronie, o on czuwał nad tą dyskusją
13 hrs
  -> Tak, nauczyciel prowadzi, ale też wspomaga i np. moderuje, jak słusznie podała Monika. Dziękuję

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
moderować (dyskusję) / być moderatorem (dyskusji)


Explanation:
Inna możliwość.

facilitator często się tłumaczy jako 'moderator'

Monika Wojewoda
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  whole grain
4 hrs
  -> Dziękuję, whole grain :)

agree  mike23
6 hrs
  -> Dziękuję, Mike :)

agree  xxxGeorge BuLah: bez wnikania w znaczenie po PL angielskiego - facilitator -- podoba mi się to oddanie, bo podkreśla, że nauczyciel otaczał opieką dyskusję uczniów między sobą, w ich gronie, a nie - prowadził dyskusji z uczniami - w celu np. - przekabacenia ich :)
12 hrs
  -> Dziękuję, George, popieram Twoją interpretację :)