KudoZ home » English to Polish » Education / Pedagogy

certificate in associate in computer technology

Polish translation: certyfika kwalifikacji pośrednich w informatyce

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:certificate in associate in computer technology
Polish translation:certyfika kwalifikacji pośrednich w informatyce
Entered by: Roberto27

09:36 Feb 27, 2018
English to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy / title on diploma
English term or phrase: certificate in associate in computer technology
tytuł naukowy nadany przez jakiś uniwersytet na Filipinach. ktoś coś kojarzy co to może być?
Roberto27
Poland
certyfika kwalifikacji pośrednich w informatyce
Explanation:

An associate degree (or associate's degree) is an undergraduate academic degree awarded by colleges and universities upon completion of a course of study intended to usually last two years. It is considered to be a greater level of education than a high school diploma or GED. The first associate degrees were awarded in the U.K. (where they are[when?] no longer awarded) in 1873 before spreading to the U.S. in 1898. They have since been introduced in a small number of other countries.
https://en.wikipedia.org/wiki/Associate_degree#United_Kingdo...

ccccccc
Ze studiów na poziomie ISCED 5B można
przenieść się na studia na poziomie ISCED
5A po uzyskaniu kwalifikacji pośrednich
określanych jako associate degree (AD),
które
zostały wprowadzone w Hogescholen w ramach
projektów pilotażowych w roku 2006/07.
Dwuletni program kończący się tym pośrednim
tytułem
może stanowić odrębny cykl kształcenia
na poziomie ISCED 5B, a równocześnie stanowi
integralną część pełnych studiów na poziomie
ISCED 5A kończących się tytułem bachelor, co
umożliwia studentom krótkich studiów przejście
ze studiów na poziomie ISCED 5B (120 punktów
ECTS) na studia na poziomie ISCED 5A kończące
się tytułem bachelor (łącznie 240 punktów ECTS).

http://biblioteka-krk.ibe.edu.pl/opac_css/doc_num.php?explnu...

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2018-02-27 12:52:07 GMT)
--------------------------------------------------

ccccccccccccccccccc
cccccccccccccc
Czym od polskich kwalifikacji różnią się kwalifikacje uzyskane w Wielkiej Brytanii? Kwalifikacje pośrednie, nieistniejące w polskim systemie szkolnictwa wyższego Kwalifikacje dające inne uprawnienia niż polskie kwalifikacje Kwalifikacje z poziomu szkolnictwa wyższego wydawane przez instytucje inne niż uczelnie Elastyczne ścieżki kształcenia Różnice w czasie trwania studiów i ocenach

http://docplayer.pl/1982331-Prezentacja-zagranicznych-system...

cccccccccccccccccccccccccc
Zmiany te oznaczają ryzyko polaryzacji miejsc pracy, gdyŝ wzrośnie popyt na zawody najbardziej i najmniej kwalifikowane, a spadnie lub utrzyma się na niezmienionym poziomie popyt na kwalifikacje pośrednie (Tabela 3).
http://docplayer.pl/25223490-Miejsca-pracy-w-europie-beda-wy...
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
dziekuję. wydaje mi się ze ta odp. jet najbliższa prawdy.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2certyfika kwalifikacji pośrednich w informatyce
Frank Szmulowicz, Ph. D.
1licencjat (informatyka i komputerowe systemy informacyjne)
geopiet


Discussion entries: 4





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
licencjat (informatyka i komputerowe systemy informacyjne)


Explanation:
.

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 73
Notes to answerer
Asker: tylko że licencjat u nas jest 3-letni a nie dwu letni.

Asker: proszę zignorować poprzedni komentarz ;)


3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
certyfika kwalifikacji pośrednich w informatyce


Explanation:

An associate degree (or associate's degree) is an undergraduate academic degree awarded by colleges and universities upon completion of a course of study intended to usually last two years. It is considered to be a greater level of education than a high school diploma or GED. The first associate degrees were awarded in the U.K. (where they are[when?] no longer awarded) in 1873 before spreading to the U.S. in 1898. They have since been introduced in a small number of other countries.
https://en.wikipedia.org/wiki/Associate_degree#United_Kingdo...

ccccccc
Ze studiów na poziomie ISCED 5B można
przenieść się na studia na poziomie ISCED
5A po uzyskaniu kwalifikacji pośrednich
określanych jako associate degree (AD),
które
zostały wprowadzone w Hogescholen w ramach
projektów pilotażowych w roku 2006/07.
Dwuletni program kończący się tym pośrednim
tytułem
może stanowić odrębny cykl kształcenia
na poziomie ISCED 5B, a równocześnie stanowi
integralną część pełnych studiów na poziomie
ISCED 5A kończących się tytułem bachelor, co
umożliwia studentom krótkich studiów przejście
ze studiów na poziomie ISCED 5B (120 punktów
ECTS) na studia na poziomie ISCED 5A kończące
się tytułem bachelor (łącznie 240 punktów ECTS).

http://biblioteka-krk.ibe.edu.pl/opac_css/doc_num.php?explnu...

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2018-02-27 12:52:07 GMT)
--------------------------------------------------

ccccccccccccccccccc
cccccccccccccc
Czym od polskich kwalifikacji różnią się kwalifikacje uzyskane w Wielkiej Brytanii? Kwalifikacje pośrednie, nieistniejące w polskim systemie szkolnictwa wyższego Kwalifikacje dające inne uprawnienia niż polskie kwalifikacje Kwalifikacje z poziomu szkolnictwa wyższego wydawane przez instytucje inne niż uczelnie Elastyczne ścieżki kształcenia Różnice w czasie trwania studiów i ocenach

http://docplayer.pl/1982331-Prezentacja-zagranicznych-system...

cccccccccccccccccccccccccc
Zmiany te oznaczają ryzyko polaryzacji miejsc pracy, gdyŝ wzrośnie popyt na zawody najbardziej i najmniej kwalifikowane, a spadnie lub utrzyma się na niezmienionym poziomie popyt na kwalifikacje pośrednie (Tabela 3).
http://docplayer.pl/25223490-Miejsca-pracy-w-europie-beda-wy...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 254
Grading comment
dziekuję. wydaje mi się ze ta odp. jet najbliższa prawdy.