KudoZ home » English to Polish » Electronics / Elect Eng

2-pole motor

Polish translation: silnik dwubiegunowy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:2-pole motor
Polish translation:silnik dwubiegunowy
Entered by: tabor

19:47 Oct 30, 2005
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: 2-pole motor
Materiały informacyjne o filtrach odpylaj±cych
rozdział: Integral fans, wykres: Fan performance.
'The curves show the fan inlet static pressure vs. airflow volume for the integral fans running at >2-pole motor< speed (2900/min with a 50Hz supply).'
jaki to silnik?
tabor
Poland
dwubiegunowy
Explanation:
2 bieguny stojana i 2 bieguny wirnika
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
bardzo dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4dwubiegunowy
Andrzej Lejman
4 +1silnik asynchr. o prędkości 3000 obr/min (50 Hz)
A.G.


Discussion entries: 2





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
dwubiegunowy


Explanation:
2 bieguny stojana i 2 bieguny wirnika


    Reference: http://www.solarbotics.net/starting/200111_dcmotor/200111_dc...
Andrzej Lejman
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 489
Grading comment
bardzo dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  A.G.: też O.K.
2 mins

agree  Michal Berski: silnik elektryczny oczywiście
3 mins
  -> no tak, założyłem, że Asker zna znaczenie słowa "motor" ;-)

agree  PiotrA: Z zastrzeżeniem, że z cał± pewno¶ci± mówimy o silniku pr±du zmiennego, a nie stałego, jak mógłby sugerować wskazany link.
1 hr

agree  mrall: silnik dwubiegunowy
3 hrs

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
silnik asynchr. o prędkości 3000 obr/min (50 Hz)


Explanation:
znamionowa nieco nizej. lekki, tani, ale szybki.


A.G.
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 303

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michal Berski
0 min
  -> dziękuję

neutral  Andrzej Lejman: to się rozumie samo przez się, ale rzecz jest w liczbie biegunów - ta może być różna, a to jest przedmiotem pytania
22 mins
  -> Nie może być różna, jeśli prędkość jest = 3000: tylko 2 (1500/4 bieguny; 1000/6; 750/8). Stąd duzą masa i cena silników niskoobrotowych