KudoZ home » English to Polish » Electronics / Elect Eng

grease cap

Polish translation: smarownica


11:34 Aug 17, 2010
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: grease cap
W podręczniku serwisowania grilla kontaktowego.

W części Te set reed switches.
Remove the reed switch grease caps.
Remove the reed switch locking caps.

Wcześniej było też:
Using a flat screwdriver or the Platen Adjusting tool, remove the platen adjuster grease caps.
Using a flat screwdriver or the Platen Adjusting tool, remove the platen adjuster locking caps.

Bardzo dziękuję za pomoc.
asia20002
Poland
Polish translation:smarownica
Explanation:
może korek smarownicy, zależy, jak pasuje
Selected response from:

jaskol
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2smarownicajaskol
3osłona przed tłuszczem
Andrzej Mierzejewski


Discussion entries: 4





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
smarownica


Explanation:
może korek smarownicy, zależy, jak pasuje

jaskol
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Witold Palka: korek albo zatyczka albo zaślepka
3 hrs

neutral  Andrzej Mierzejewski: możliwe, że odpowiedź jest OK, ale chciałbym wiedzieć, co zamierzasz smarować, bo: 1. grillowane mięso wydziela sporo tłuszczu; 2. reed switch = kontaktron http://www.explainthatstuff.com/howreedswitcheswork.html
19 hrs

agree  Polangmar: smarowniczka
3 days6 hrs

21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
osłona przed tłuszczem


Explanation:
tutj: osłona kontaktronu przed tłuszczem.

reed switch = kontaktron
Kontaktron to łącznik uruchamiany polem magnetycznym - czytaj w http://www.explainthatstuff.com/howreedswitcheswork.html

W takim urządzeniu, jak elektryczny grill, kontaktron może być elementem układu sterowania grzałki. Np. użytkownik opuszcza pokrywę, magnes znajdujący się w pokrywie zbliża się do kontaktronu umieszczonego w podstawie grilla. Pole magnetyczne powoduje zetknięcie styków i przepływ prądu przez kontaktron, co jest sygnałem dla sterownika.

W takim rozwiązaniu "grease cap" może być osłoną kontaktronu przed gromadzeniem się tłuszczu, aby magnes mógł dosunąć się do kontaktronu na odległość rzędu 1 - 2 mm - dopiero wtedy pole magn. pwoduje zamknięcie obwodu.

Nie wiem, czy określenie "reed switch" w tej instrukcji jest zgodne z rzeczywiście zainstalowanym elementem, wiec pewność umiarkowana. Jeżeli obejrzę instrukcję z ilustracjami i spisem części, to nabiorę pewności albo zmienię zdanie.

Czy pytaczka zechce podać nazwę producenta i model grilla?

--------------------------------------------------
Note added at   22 godz. (2010-08-18 09:56:45 GMT)
--------------------------------------------------

Co znaczy: "wygląda to jak metalowa śruba, tylko płaska, bez wgłębień"?
Daruj, ale to nie jest po technicznemu ;-)
Taki opis nic mi nie mówi.
Pytanie o Reed Switch ... Made potwierdza, że chodzi o kontaktron. Możesz przysłać ten plik? Mój adres jest w profilu.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 604
Notes to answerer
Asker: Plik jest dość duży, ale wygląda to jak metalowa śruba, tylko płaska, bez wgłębień, a drugie (lock nut) jak śruba z jednym wyżłobieniem. Podważa się ją, zdaje się, od dołu.