KudoZ home » English to Polish » Electronics / Elect Eng

2-way biamped

Polish translation: dwudrożny dwuwzmacniaczowy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:2-way biamped
Polish translation:dwudrożny dwuwzmacniaczowy
Entered by: Polangmar

09:55 Aug 26, 2010
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: 2-way biamped
2-way biamped full range speaker
Arthurson
dwudrożny dwuwzmacniaczowy
Explanation:
Taką konfigurację można zastosować w systemach dwuwzmacniaczowych, w tej sytuacji jedna Delta 290P zasila jedną kolumnę.
http://tinyurl.com/3xx5eam

Nie wiem, czym ma się różnić kabel do dwuprzewodowego łączenia kolumn od dwuwzmacniaczowego zasilania kolumn, również dwuprzewodowo..
http://tinyurl.com/36osmle
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5dwudrożny z dwudrożnym wzmacniaczem
Andrzej Mierzejewski
4dwudrożny dwuwzmacniaczowyPolangmar
4(kolumna) dwudrożna ze wzmacniaczem dwukanałowymArrakis
3 -1dwudrożny podwójnie wzmacniany
GetPolish
Summary of reference entries provided
bi-amplified
meirs
Biamping
PAS

  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
dwudrożny podwójnie wzmacniany


Explanation:
Proszę spojrzeć na poniższy link


    Reference: http://www.capslock.pl/produkty/glosniki_creative_inspire_mo...
GetPolish
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Mierzejewski: "Podwójnie wzmacniany" znaczy, że sygnał przechodzi przez dwa wzmacniacze po kolei, a tak nie jest.
13 mins

41 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
dwudrożny z dwudrożnym wzmacniaczem


Explanation:
To znaczy: dwa głośniki (wysokotonowy + niskośredniotonowy), dla każdego głośnika oddzielny wzmacniacz.
Z własnego doświadczenia.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 604

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Crannmer: albo [aktywna] kolumna dwudrożna bi-amped/biamp
34 mins
  -> :-) ja wolę "z dwudrożnym wzmacniaczem", przecież to ma być tłumaczenie.

neutral  PAS: wytłumaczenie jak najbardziej poprawne (odrębny wzmacniacz dla każdego głośnika), ale "wzmacniacz dwudrożny"? Nie znam takiego zwierza.
3 hrs
  -> OK, więc jakaś propozycja? Możliwie krótka (dwa - trzy wyrazy) bo zdaje się, że chodzi tylko o głośniki do komputera, a nie o audiofilski zestaw.

disagree  Polangmar: Tam są dwa wzmacniacze, a nie jeden.
2 days11 hrs
  -> Dwudrożny głośnik (np. samochodowy) to dwa głośniki, każdy dla innej części pasma akust. Analogicznie dwudrożny zespół głośnikowy. Dwudrożny wzmacniacz zawiera dwa wzmacniacze, każdy dla jednej części pasma akust.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(kolumna) dwudrożna ze wzmacniaczem dwukanałowym


Explanation:
Mówimy w takim wypadku o kanałach wzmacniacza.

Arrakis
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1123

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  PAS: nie, bo kolumna jest "napędzana" dwoma wzmacniaczami. Jeśli mnie stać, mogę napędzać każdy głośnik wzmacniaczem monofonicznym (który nie jest "dwukanałowy") // A skąd wiadomo, że wzmacniacz jest wbudowany w kolumnę? (tzn. innych pytań askera nie czytałem)
1 hr
  -> Akurat w tym przypadku jest mowa o wzmacniaczu dwukanałowym wbudowanym w kolumnę. Jak zwykle, liczy się kontekst.

neutral  Crannmer: Wzmacniacze w kolumnach aktywnych są zwykle dwa rożne (choć najczęściej połączone ze sobą w jednym module). Kanał wysokotonowca jest najczęściej znacznie słabszy od kanału niskotonowca. Nazwać coś takiego wzmacniaczem dwukanałowym to trochę dziwnie ;-)
6 hrs

2 days12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dwudrożny dwuwzmacniaczowy


Explanation:
Taką konfigurację można zastosować w systemach dwuwzmacniaczowych, w tej sytuacji jedna Delta 290P zasila jedną kolumnę.
http://tinyurl.com/3xx5eam

Nie wiem, czym ma się różnić kabel do dwuprzewodowego łączenia kolumn od dwuwzmacniaczowego zasilania kolumn, również dwuprzewodowo..
http://tinyurl.com/36osmle

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 711
Grading comment
Dzięki




Reference comments


22 mins
Reference: bi-amplified

Reference information:
Two amplifiers used for each (stereo) channel) - for resp. two parts of the audio band = low and mid+high


    Reference: http://sound.westhost.com/bi-amp.htm
meirs
Israel
Specializes in field
Native speaker of: Native in HebrewHebrew, Native in RomanianRomanian

4 hrs
Reference: Biamping

Reference information:
-


    Reference: http://www.hifi.pl/slownik/biamping.php
PAS
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24