KudoZ home » English to Polish » Electronics / Elect Eng

transistorized

Polish translation: tranzystorowy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:transistorized
Polish translation:tranzystorowy
Entered by: Anna Korzeniowska-Bihun

14:25 Dec 5, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: transistorized
This unit is fully transistorized and does not contain any parts that can be repaired by the user.

Wiem, o co chodzi, ale nie wiem, jak to po polsku nazwać. "Stranzystorowane"??? - brzmi paskudnie i tylko dwa gugle wyskakuj±.
Anna Korzeniowska-Bihun
tranzystorowy
Explanation:
lub "na tranzystorach"
np.: Słownik NT
Selected response from:

Evonymus (Ewa Kazmierczak)
Poland
Grading comment
Bardzo dziękuję za pomoc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5na elementach półprzewodnikowych
Andrzej Mierzejewski
3 +2tranzystorowy
Evonymus (Ewa Kazmierczak)


Discussion entries: 2





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
tranzystorowy


Explanation:
lub "na tranzystorach"
np.: Słownik NT

Evonymus (Ewa Kazmierczak)
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bardzo dziękuję za pomoc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: trochę śmieszna ta wstawka; jak by było na lampach, to można by grzebać? ;-)
9 mins

agree  goodline: To jeszcze takie robią ??? Ktoś to kupuje ???
9 mins

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
na elementach półprzewodnikowych


Explanation:
40 albo jeszcze 30 lat temu można było się chwalić, że odbiornik radiowy albo telewizor jest tranzystorowy = nie zawiera lamp elektronowych. Obecnie i tak jest tam więcej układów scalonych, niż pojedynczych tranzystorów. Nie wiem, po co autor wstawił taki zwrot, być może to pozostałość ze starych czasów.
Myślę, że bez szkody dla całości tekstu ten akurat zwrot można pominąć.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 604