KudoZ home » English to Polish » Energy / Power Generation

prolusion

Polish translation: przygotowanie


22:11 Jul 13, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation
English term or phrase: prolusion
W ogólności chodzi o hodowlę łososi, ale chyba nie ma to znaczenia.

So Xyz products not only help the salmon thrive – they’re also involved in other parts of the production set-up. Soft starters and other products are also used to help save energy – and reducing *prolusion* by re- circulation of water and energy. And of course Xyz contactors are used in the panels, and our products also keep the harvested salmon chilled in the cold stores. It’s another case of Xyz taking part in the entire process, from start to finish.
M.A.B.
Netherlands
Polish translation:przygotowanie
Explanation:
Wode uzdatnia sie do uzycia w okreslonym celu. Chodzi o uzyskanie odpowiednich poziomow soli, temperatury itp. Wprowadzenie wody do obiegu zamknietego (recyrkulacji) pozwala zmniejszac naklady na uzdatnianie swiezej wody, ale tez wymaga odpowiedniego dzialania pomp cyrkulacyjnych, gdzie proponuje sie uzycie 'soft-starterow'.
Selected response from:

mrall
Poland
Grading comment
Poszedłem w tą stronę.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4zanieczyszczenie środowiskahex0
4przygotowaniemrall
2rozgrzewanie?
Edyta Sawin


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zanieczyszczenie środowiska


Explanation:
Kontekst wskazuje na to że chodzi o termin pollution... Być może było pisane ze słuchu...

hex0
Native speaker of: Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: Byłaby to potrójna literówka, ale może... Tekst raczej nie był pisany ze słuchu.


9 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
rozgrzewanie?


Explanation:
prolusion here
"http://www.thefreedictionary.com/prolusion
Najprawdapodobniej chodzi tutaj redukcje wstepnego rozgrzewania (warm up) jako forme oszczednosci energii poprzez recyrkulacje wody i energii...

Edyta Sawin
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przygotowanie


Explanation:
Wode uzdatnia sie do uzycia w okreslonym celu. Chodzi o uzyskanie odpowiednich poziomow soli, temperatury itp. Wprowadzenie wody do obiegu zamknietego (recyrkulacji) pozwala zmniejszac naklady na uzdatnianie swiezej wody, ale tez wymaga odpowiedniego dzialania pomp cyrkulacyjnych, gdzie proponuje sie uzycie 'soft-starterow'.

mrall
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 22
Grading comment
Poszedłem w tą stronę.