International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » English to Polish » Energy / Power Generation

disc

Polish translation: klapa/przepustnica


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:disc
Polish translation:klapa/przepustnica
Entered by: Marian Krzymiński

09:44 Nov 21, 2008
English to Polish translations [PRO]
Energy / Power Generation
English term or phrase: disc
PILNE!!

Instrukcja obsługi zawrowó skrzydełkowych wyłożonych gumą z dołączanym serwomotorem

Informcje dot. bezpieczeństwa

The custome shall check and ensure, that the choice of the valve's materials for liner and disc is suitable for the fluids used.

Należy sprawdzić i upewnić się, że wybór materiałów zaworu dla (wykładziny i dysku ??) jest odpowiedni dla użytych cieczy?

Dziękuję!
Merix
Poland
klapa/przepustnica
Explanation:
jest zawieradłem w zaworach klapowych patrz link z obrazkiem ponizej

--------------------------------------------------
Note added at   6 godz. (2008-11-21 16:22:45 GMT)
--------------------------------------------------

W linku z obrazkami znajdziesz różnicę pomiędzy klapą i przepustnicą: http://www.budmech.com.pl/armatura-cinieniowa-pvc_zawory-pvc...
przepustnica funkcjonuje w zaworze motylkowym, klapa w zaworze klapowym, w języku angielskim oba zawieradła to: disc
Selected response from:

Marian Krzymiński
Poland
Grading comment
Ostatecznie dałem zwieradło, ponoć zawieradło nie jest stosowane w środowisku specjalistów. Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4klapa/przepustnica
Marian Krzymiński
4tarcza
Maciek Drobka


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tarcza


Explanation:
tarcza zaworu

Maciek Drobka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 72

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
klapa/przepustnica


Explanation:
jest zawieradłem w zaworach klapowych patrz link z obrazkiem ponizej

--------------------------------------------------
Note added at   6 godz. (2008-11-21 16:22:45 GMT)
--------------------------------------------------

W linku z obrazkami znajdziesz różnicę pomiędzy klapą i przepustnicą: http://www.budmech.com.pl/armatura-cinieniowa-pvc_zawory-pvc...
przepustnica funkcjonuje w zaworze motylkowym, klapa w zaworze klapowym, w języku angielskim oba zawieradła to: disc


    Reference: http://www.exportpages.pl/companyproducts/108807337420202101...
Marian Krzymiński
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 246
Grading comment
Ostatecznie dałem zwieradło, ponoć zawieradło nie jest stosowane w środowisku specjalistów. Dziękuję!
Notes to answerer
Asker: Czytam sobie i czytam i widzę, że słówko "dysk" również występuje. Dlaczego przepustnica zatem? Czy może dysk odnosi się tylko do przepustnicy a na zaworze mamy klapę, tak? Dalej mam w tekście wyjaśnienie, że disc = obturator: lined valves shall be stored in the slightly opened position of the obturator as supplied, do not operate the actuator. Dziękuję za odpowiedź!