KudoZ home » English to Polish » Energy / Power Generation

volatile power flows

Polish translation: nieregularny przepływ energii (elektrycznej)


21:13 Feb 26, 2012
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation
English term or phrase: volatile power flows
Z komunikatu prasowego:

‘’The TYNDP studies find that 80% of the identified 100 bottlenecks are related to the direct or indirect integration of renewable energy sources (RES) such as wind and solar power. Such massive development of RES is the main driver behind larger, more volatile power flows, over longer distances across Europe, mostly North-South from Scandinavia to Italy, between mainland Europe and the Iberian peninsula, Ireland and UK.’’

TYNDP = Ten-year network development plan = dziesięcioletni plan rozwoju sieci (elektroenergetycznej / przesyłowej)

Znalazłem to wyrażenie jeszcze w innym kontekście:
,,Transmission systems will be adequate for reliability purposes, but some constraints may reoccur that may limit desired market transactions. Some regions have experienced large and volatile power flows in recent years due to large power transfers across and through their systems, according to the report.''
Grzegorz Mysiński
Poland
Polish translation:nieregularny przepływ energii (elektrycznej)
Explanation:
Rzecz w tym, że ilość energii z alternatywnych źródeł energii nie jest tak łatwa do oszacowana w czasie jak z "tradycyjnych" źródeł. Stanowi to problem głównie dla transgranicznych linii przesyłowych z uwagi (głównie) na ich ograniczoną obciążalnośc (pojemność mówiąc potoczenie). UE próbuje jakoś usystematyzować to zagadnienie. Z punktu widzenia Polski najbardziej uciążliwe są przepływy pomiędzy Czechami i Niemcami.
Selected response from:

Marta Williams
United Kingdom
Grading comment
Dziękuję bardzo.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4nieregularny przepływ energii (elektrycznej)Marta Williams
4 -2niestabilny przesył energiiPolangmar


Discussion entries: 4





  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
niestabilny przesył energii


Explanation:
niestabilny przesył prądu

The opening of the electricity markets and the increased utilization of renewable energies lead to highly unpredictable and volatile power flows in...
http://tinyurl.com/82ox3aj

Polski termin w całości się nie gugluje, ale taki jest sens: http://tinyurl.com/82ox3aj

--------------------------------------------------
Note added at 49 mins (2012-02-26 22:03:47 GMT)
--------------------------------------------------

niestabilny przesył energii elektrycznej

--------------------------------------------------
Note added at 52 mins (2012-02-26 22:06:19 GMT)
--------------------------------------------------

dosł. niestabilny przepływ energii elektrycznej

Polangmar
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 516

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Michal Berski: Brak jakiegokolwiek potwierdzenia merytorycznego
9 mins
  -> Potwierdzenia merytoryczne są wyżej - natomiast brak jakiegokolwiek potwierdzenia merytorycznego niepoprawności mojej odpowiedzi. Dziękuję za ponowny negatywny komentarz i serdecznie pozdrawiam.

disagree  Marta Williams: przesył jest stabilny, tyle że nieregularny przez co kłopotliwy dla operatorów.||Jakie zakłócenia, Twoim zdaniem, powodują niestabilność w przesyle energii? I dlaczego energia tylko z alternatywnych źródeł nie może być w związku z nimi przesłana?
2 hrs
  -> Przesył jest regularny (nieregularny znaczyłoby przerywany, a o tym nie ma tu mowy), ale niestabilny, bo w jednym okresie jest większy, a w innym mniejszy.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nieregularny przepływ energii (elektrycznej)


Explanation:
Rzecz w tym, że ilość energii z alternatywnych źródeł energii nie jest tak łatwa do oszacowana w czasie jak z "tradycyjnych" źródeł. Stanowi to problem głównie dla transgranicznych linii przesyłowych z uwagi (głównie) na ich ograniczoną obciążalnośc (pojemność mówiąc potoczenie). UE próbuje jakoś usystematyzować to zagadnienie. Z punktu widzenia Polski najbardziej uciążliwe są przepływy pomiędzy Czechami i Niemcami.

Marta Williams
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dziękuję bardzo.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: Przesył jest regularny, tyle że niestabilny (raz większy, raz mniejszy), przez co kłopotliwy dla operatorów. Gdyby chodziło o przepływ nieregularny, użyto by terminu "irregular": http://tinyurl.com/7tf95dk - no i polski termin: http://tinyurl.com/85znquk
8 mins
  -> Mylisz przesył z generowaniem. Przesył jest stabilny o ile nie występują np. jakieś awarie po drodze.

agree  Michal Berski
7 hrs
  -> Dziękuję.