domestic gas plant

Polish translation: elektrownia wykorzystująca krajowy gaz ziemny/elektrownia na krajowy gaz ziemny

English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation
English term or phrase: domestic gas plant
W tym kontekście:
,,The Wheatstone Project is one of Australia’s largest resource developments. To date, it has awarded billions of dollars in contracts for materials and services, including many contracts awarded to Australian companies. It has an onshore facility located at the Ashburton North Strategic Industrial Area, 7.4 miles (12 km) west of Onslow in Western Australia’s Pilbara region. The foundation project includes two liquefied natural gas (LNG) trains with a combined capacity of 8.9 million metric tons per annum and a domestic gas plant.''

Z góry dziękuję
Grzegorz Mysiński
Poland
Polish translation:elektrownia wykorzystująca krajowy gaz ziemny/elektrownia na krajowy gaz ziemny
Explanation:
Australia jest producentem i eksporterem gazu ziemnego. Wydaje mi się, że tu chodzi o elektrownię na gaz ziemny (krajowy), co może pasować do podanego kontekstu (wydobycie, wykorzystanie w elektrowni, skroplenie i wysyłanie gazu ziemnego). Ale to i tak zgadywanka, bo nie napisali 'power plant' tylko 'plant'. Może chodzi o instalację skraplania gazu:(
O gazie ziemnym w Australii piszą w wikipedii i np. tutaj: https://industry.gov.au/resource/UpstreamPetroleum/Australia...

The objective of the ADGSM is to ensure there is a sufficient supply of natural gas to meet the forecast needs of Australian consumers by requiring, if necessary, LNG projects which are drawing gas from the domestic market to limit exports or find offsetting sources of new gas.

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2018-05-29 18:11:01 GMT)
--------------------------------------------------

W dyskusji doszło 'processing', więc cała moja odpowiedź jest nieaktualna. 'Domestic gas processing plant' to będzie coś jak 'instalacja przerobu gazu krajowego'. Może pasuje 'instalacja uzdatniania', ale to już może być zbytnie zawężenie.
Selected response from:

Robert Michalski
Grading comment
Dziękuję bardzo.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2zakład produkcji gazu
Maja Konkolewska MA DPSI MCIL
1 +1elektrownia wykorzystująca krajowy gaz ziemny/elektrownia na krajowy gaz ziemny
Robert Michalski


Discussion entries: 5





  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
elektrownia wykorzystująca krajowy gaz ziemny/elektrownia na krajowy gaz ziemny


Explanation:
Australia jest producentem i eksporterem gazu ziemnego. Wydaje mi się, że tu chodzi o elektrownię na gaz ziemny (krajowy), co może pasować do podanego kontekstu (wydobycie, wykorzystanie w elektrowni, skroplenie i wysyłanie gazu ziemnego). Ale to i tak zgadywanka, bo nie napisali 'power plant' tylko 'plant'. Może chodzi o instalację skraplania gazu:(
O gazie ziemnym w Australii piszą w wikipedii i np. tutaj: https://industry.gov.au/resource/UpstreamPetroleum/Australia...

The objective of the ADGSM is to ensure there is a sufficient supply of natural gas to meet the forecast needs of Australian consumers by requiring, if necessary, LNG projects which are drawing gas from the domestic market to limit exports or find offsetting sources of new gas.

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2018-05-29 18:11:01 GMT)
--------------------------------------------------

W dyskusji doszło 'processing', więc cała moja odpowiedź jest nieaktualna. 'Domestic gas processing plant' to będzie coś jak 'instalacja przerobu gazu krajowego'. Może pasuje 'instalacja uzdatniania', ale to już może być zbytnie zawężenie.

Robert Michalski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuję bardzo.
Notes to answerer
Asker: Dziękuję.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Crannmer
6 hrs
  -> Dziękuję!

7 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
zakład produkcji gazu


Explanation:
lub zakład produkcji gazu LNG

10 najdroższych inwestycji energetycznych świata - Biznes
biznes.onet.pl/wiadomosci/swiat/10-najdrozszych...swiata/0jrfg - Translate this page
Firmy Chevron, Exxon i Shell zamierzają uruchomić na północno-zachodnim wybrzeżu Australii największy na świecie zakład produkcji gazu LNG. Według ...


Poniżej link do podobnego zapytania
https://pol.proz.com/kudoz/english_to_polish/petroleum_eng_s...

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2018-05-29 19:40:02 GMT)
--------------------------------------------------

Produkcja gazu ziemnego w Polsce wyraźnie zmalała - Gaz
gazownictwo.wnp.pl › Gazownictwo › Najnowsze wiadomości
Translate this page
Produkcja gazu ziemnego w styczniu spadła o 8,8 proc. w ujęciu rocznym i wyniosła 457 hm sześc. - poinformował Główny Urząd Statystyczny.

Gazowa (R)Ewolucja w Polsce - PKN ORLEN
https://www.orlen.pl/PL/.../gazowa_r_ewolucja_w_polsce.pdf
Translate this page
technologii OZE produkcja gazu ziemnego ze złóż konwencjonalnych przynosi bardzo szybki zwrot z kapitału i tworzy nowe miejsca pracy w skali całej ...


Będzie drugi zakład produkcji LNG na Sachalinie - Serwis informacyjny
https://www.cire.pl/item,59447,1,0,0,0,0,0,bedzie-drugi-zakl...
Translate this page
Będzie drugi zakład produkcji LNG na Sachalinie. 04.01.2012r. 06:14. Na Sachalinie powstanie kolejny zakład produkcji gazu LNG, podaje „Rzeczpospolita”.

W tym porcie jest już terminal naftowy i węglowy, a będzie też zakład ...
https://inzynieria.com › Inżynieria.com › Paliwa › Fotogalerie
Translate this page
W tym porcie jest już terminal naftowy i węglowy, a będzie też zakład produkcji LNG. Opublikowano: 12.02.2016. Ust-Ługa, Rosja. 0; Ikona. Port Ust-Ługa. Fot.

Będzie drugi zakład produkcji LNG na Sachalinie - Serwis informacyjny
https://www.cire.pl/item,59447,1,0,0,0,0,0,bedzie-drugi-zakl...
Translate this page
Na Sachalinie powstanie kolejny zakład produkcji gazu LNG, podaje "Rzeczpospolita".

Maja Konkolewska MA DPSI MCIL
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: Dziękuję.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Robert Michalski: Zakład produkcji dalej mi niezbyt pasuje, ale widzę, że faktycznie o produkcji piszą. Wycofałem poprzedni wpis. Pozdrawiam.
15 hrs

neutral  Crannmer: Choć tak jest napisane, nie jest to "zakład produkcji gazu (sic!) LNG", lecz w tym wypadku zakład skraplania gazu ziemnego.
19 hrs