KudoZ home » English to Polish » Engineering (general)

one touch

Polish translation: wywoływanie funkcji jednym klawiszem


21:57 May 19, 2005
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / klawiatura
English term or phrase: one touch
one-touch hot key - (Dotykowy?) klawisz specjalny. Np. trybu uśpienia na klawiaturze.
barwin
Polish translation:wywoływanie funkcji jednym klawiszem
Explanation:
to chyba trzeba obejść w tym stylu. Bo w tym one-touch chodzi o to, że jest to pojedynczy klawisz, któremu przypisana jest dana funkcja. Tym różni się od normalnych 'hot keys', gdzie funkcja jest wywoływana jednoczesnym naciśnięciem kombinacji kilku klawiszy (np. Ctrl+Alt+Del)
Selected response from:

leff
Grading comment
Wybrałam tę odpowiedź , ponieważ w szeregu moich tekstów występują i klawisze hot-key (funkcyjne, specjalne) i wyraźnie odróżnialne pojęcie klawiszy one-touch. W podanym kontekście umieszczono oba pojęcia w jednym, więc chcę to odróżnić. Oczywiście pozostałe odpowiedzi są jak najbardziej słuszne, jak sądzę :).
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4klawisze specjalne (zarządzania energią)
Tomasz Niedbala
4wywoływanie funkcji jednym klawiszem
leff
3 +1przycisk szybkiego uruchamianiaJoanna Borowska


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
przycisk szybkiego uruchamiania


Explanation:
albo po prostu: przycisk (typu) "one-touch"

Cztery przyciski szybkiego uruchamiania aplikacji: Dzisiaj, Kalendarz, Kontakty i Skrzynka odbiorcza
http://1klik.pl/sklep/Palmtop_ACER_n35_GPS_266MHz_64_32MB_Po...

Notebook jest również wyposażony w trzy przyciski szybkiego uruchamiania zlokalizowane w jednym miejscu, umożliwiaj±ce szybki dostęp do najczę¶ciej używanych funkcji systemu.
http://h41131.www4.hp.com/pl/pl/pr/PLpl28102003000921.html

Skaner jest również wyposażony w przystawkę do przeĽroczy oraz w pięć przycisków typu "one-touch".
http://www.idg.pl/news/44783.html

--------------------------------------------------
Note added at 41 mins (2005-05-19 22:39:28 GMT)
--------------------------------------------------

i jeszcze jedna propozycja: przycisk szybkiego dostępu

Na penelu czołowym znajduje się pięć przycisków szybkiego dostępu do podstawowych funkcji programów takich jak: skanowanie, drukowanie, email, OCR (Rozpoznawanie tekstu) oraz Scan to Web
http://www.wimal.com.pl/microtekpl/skanery/SM4850pl.htm

Joanna Borowska
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  dogandbone: szybkiego dostępu -tak bym dała
9 hrs
  -> dzięki

57 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wywoływanie funkcji jednym klawiszem


Explanation:
to chyba trzeba obejść w tym stylu. Bo w tym one-touch chodzi o to, że jest to pojedynczy klawisz, któremu przypisana jest dana funkcja. Tym różni się od normalnych 'hot keys', gdzie funkcja jest wywoływana jednoczesnym naciśnięciem kombinacji kilku klawiszy (np. Ctrl+Alt+Del)

leff
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 185
Grading comment
Wybrałam tę odpowiedź , ponieważ w szeregu moich tekstów występują i klawisze hot-key (funkcyjne, specjalne) i wyraźnie odróżnialne pojęcie klawiszy one-touch. W podanym kontekście umieszczono oba pojęcia w jednym, więc chcę to odróżnić. Oczywiście pozostałe odpowiedzi są jak najbardziej słuszne, jak sądzę :).
Dziękuję!

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
klawisze specjalne (zarządzania energią)


Explanation:
W podanym kontekście to:
"klawisze zarządzania energią" np. sleep ,, log off


    Reference: http://sklep.ocm.pl/product10253,20,1,20.html
    Reference: http://age.pl/podzespoly/opis.php?k=324&id=14293&company=
Tomasz Niedbala
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 27