KudoZ home » English to Polish » Engineering (general)

forced convection

Polish translation: wymuszony obieg powietrza


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:forced convection
Polish translation:wymuszony obieg powietrza
Entered by: Joanna Borowska

15:17 Feb 15, 2006
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: forced convection
Funkcja w kuchence mikrofalowej. W poradniku dla klinetów, który znalazłam na stronie internetowej firmy, tłumacz± to jako "funkcja wymuszonego obiegu powietrza". W tym samym poradniku dalej mam jednak "dmuchawę". To to samo? A może chodzi po prostu o "termoobieg"? Proszę o ewentualne potwierdzenie/zaprzeczenie/wyja¶nienie/inne propozycje :o)
Joanna Borowska
Poland
wymuszony obieg (powietrza)
Explanation:
wymuszony przez dmuchawę.

termoobieg wtedy, gdy to powietrze jest dodatkowo ogrzewane, jak np. w kombiwarze
Selected response from:

Michal Berski
Poland
Grading comment
Dzięki wielkie, tak napisałam.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1wymuszony obieg (powietrza)
Michal Berski
5proszę poniżej...lukeg_1
4 +1wymuszona konwekcjaA.G.


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
wymuszony obieg (powietrza)


Explanation:
wymuszony przez dmuchawę.

termoobieg wtedy, gdy to powietrze jest dodatkowo ogrzewane, jak np. w kombiwarze

Michal Berski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 44
Grading comment
Dzięki wielkie, tak napisałam.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katarzyna Landsberg-Polubok: dokładnie :)
29 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
wymuszona konwekcja


Explanation:
obieg jest wtedy, gdy coś cyrkuluje (jest zamknięte)

A.G.
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 764

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  robwoj: tak podaje leksykon naukowo techniczny (obieg to nie konwekcja)
36 mins

neutral  Michal Berski: z fizycznego punktu widzenia to prawda, ale brzmi bez sensu w opisie kuchenki mikrofalowej
1 day23 hrs
  -> trudne słowo. Moze "kopytko"?

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
proszę poniżej...


Explanation:
termoobieg, wymuszony obieg powietrza, wymuszona konwekcja, forced convection—to jeden pies; przynajmniej, jeżeli chodzi o nomenklature używaną w komercjalnych opisach kuchni (czyli w tym kontekście).

Termoobieg:
Wentylator, znajdujący się w tylnej ścianie komory piekarnika, równomiernie
rozdziela ciepło pochodzące od grzałki kołowej lub innych grzałek. Dzięki temu
zmniejszają się wahania temperatury w piekarniku – pozwala to na uzyskanie
idealnych wypieków. Dodatkowym plusem jest również to, że można niemal
natychmiast po włączeniu piekarnika rozpocząć wypiek i jednocześnie piec dwa
ciasta.

Termoobieg + opiekacz:
Opiekanie za pomocą opiekacza przy wymuszonym obiegu powietrza;
przy tej funkcji można przyrządzać duże kawałki mięsa i rolady oraz piec gęsi
i kaczki. Uzyskuje się przy tym tzw. „chrupiącą skórkę”.

In a Fan-forced convection oven, air is heated by the element and is then forced into the oven by a fan, which shifts the air to all parts of the oven. All parts of the oven are at the same temperature and the oven contains more heat so the recommended temperature for a dish should be reduced by 20°C and cooking times may be shorter. These ovens are not suitable for delicate preparations such as sponges and soufflés. Fan Forced Convection ovens take little time to heat from cold.




    Reference: http://www.mastercook.com.pl/pliki/pdf/katalog/wolnostojace/...
    Reference: http://www.westone.wa.gov.au/toolbox4/hospitality/tools/kitc...
lukeg_1
Canada
PRO pts in category: 8