KudoZ home » English to Polish » Engineering (general)

construction forces

Polish translation: jednostki budowlane


19:31 Feb 19, 2006
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: construction forces
Most building contractors, heavy-construction contractors, land developers, and state, federal, and local ***construction forces*** that deal with other types of construction materials are well-equipped for handling geotextiles.

Nic mi nie przychodzi do głowy...
Katarzyna Landsberg-Polubok
Polish translation:jednostki budowlane
Explanation:
Niepiękne, ale cóż zrobić...

jednostki budowlane i remontowe wykonujące zadania budowlane na terenach i obiektach budowlanych,
http://www.um.zarow.pl/gazeta/1997/97-03/uchwala4.html

Zgodnie z tymi regulacjami, każdy materiał budowlany oferowany na polskim rynku podlega procedurze certyfikacyjnej, prowadzonej przez uprawnione jednostki budowlane, i na jej podstawie zostaje oznaczony znakiem budowlanym B.
http://ks.sejm.gov.pl:8009/kad3/112/31122151.htm

Dynamika produkcji budowlano-montażowej jest indeksem mierzącym comiesięczne zmiany wartości produkcji budowlano-montażowej zrealizowanej przez jednostki budowlane zatrudniające co najmniej 10 osób.
http://euro.bankier.pl/research/macro/profil.html?id=66

JEDNOSTKI BUDOWLANE O LICZBIE PRACUJĄCYCH POWYŻEJ 9 OSÓB
http://www.stat.gov.pl/dane_spol-gosp/prod_bud_inw/budownict...
Selected response from:

Jabberwock
Poland
Grading comment
niepiekne, ale o to chodzilo :-) Dzieki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1lokalne/miejscowe zaklady/firmy budowlaneJolanta Tuzel
3 +1środowisko budowlanerobwoj
3jednostki budowlane
Jabberwock
3lokalny potencjał budowlany
Witold Wiechowski


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
środowisko budowlane


Explanation:
środowisko budowlańców. Na pewno cos lepszego pani wymysli, a może inni cos lepszego podpowiedzą

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2006-02-19 19:37:10 GMT)
--------------------------------------------------

śrdowisko zawodowe budowlanych

robwoj
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 531

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  legato
3 hrs

neutral  Andrzej Lejman: nie w tym kontek¶cie
11 hrs

47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
lokalne/miejscowe zaklady/firmy budowlane


Explanation:
pasuje?

Jolanta Tuzel
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: firmy budowlane, na ogół zasada im pro¶ciej tym lepiej się sprawdza
11 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
lokalny potencjał budowlany


Explanation:
albo lokalny potencjał usług budowlanych

Witold Wiechowski
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 313

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
jednostki budowlane


Explanation:
Niepiękne, ale cóż zrobić...

jednostki budowlane i remontowe wykonujące zadania budowlane na terenach i obiektach budowlanych,
http://www.um.zarow.pl/gazeta/1997/97-03/uchwala4.html

Zgodnie z tymi regulacjami, każdy materiał budowlany oferowany na polskim rynku podlega procedurze certyfikacyjnej, prowadzonej przez uprawnione jednostki budowlane, i na jej podstawie zostaje oznaczony znakiem budowlanym B.
http://ks.sejm.gov.pl:8009/kad3/112/31122151.htm

Dynamika produkcji budowlano-montażowej jest indeksem mierzącym comiesięczne zmiany wartości produkcji budowlano-montażowej zrealizowanej przez jednostki budowlane zatrudniające co najmniej 10 osób.
http://euro.bankier.pl/research/macro/profil.html?id=66

JEDNOSTKI BUDOWLANE O LICZBIE PRACUJĄCYCH POWYŻEJ 9 OSÓB
http://www.stat.gov.pl/dane_spol-gosp/prod_bud_inw/budownict...

Jabberwock
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 60
Grading comment
niepiekne, ale o to chodzilo :-) Dzieki