KudoZ home » English to Polish » Engineering (general)

driving rain

Polish translation: ulewny deszcz


15:49 Feb 21, 2006
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / papierosnica a la Italiana
English term or phrase: driving rain
Out-door use:
it is allowed only in the absence of exceptional events (driving rain, heavy snow-fall, stormy wind, etc.) which may change the values of the foreseen loads.

przepraszam, ale o co chodzi? Teoretycznie to wiem, a praktycznie, to co moj wloski .... poeta mial na mysli?
bartek
Polish translation:ulewny deszcz
Explanation:
gwałtowna ulewa

mój angielsko - włoski słownik podaje " Eng: driving - (rain) Italian: violento

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2006-02-21 16:00:22 GMT)
--------------------------------------------------

widać Włosi korzystają z tego samego słownika :)

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2006-02-21 16:00:59 GMT)
--------------------------------------------------

widać Włosi korzystają z tego samego słownika :)
Selected response from:

Karolina Ojrzynska-Stasiak
Poland
Grading comment
Czysta poezja. Dzięki :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6ulewny deszcz
Karolina Ojrzynska-Stasiak
4 +1silne, intensywne, gwałtowne ...
goodline
4 +1zacinający deszcz
BARBARA SCHNEIDER
4zacinającyDominika J
3deszcz podczas jazdy kabrioletem ;-)
Andrzej Lejman


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
deszcz podczas jazdy kabrioletem ;-)


Explanation:
a w praktyce każdym nieosłoniętym pojazdem

Andrzej Lejman
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 239

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
ulewny deszcz


Explanation:
gwałtowna ulewa

mój angielsko - włoski słownik podaje " Eng: driving - (rain) Italian: violento

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2006-02-21 16:00:22 GMT)
--------------------------------------------------

widać Włosi korzystają z tego samego słownika :)

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2006-02-21 16:00:59 GMT)
--------------------------------------------------

widać Włosi korzystają z tego samego słownika :)

Karolina Ojrzynska-Stasiak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 33
Grading comment
Czysta poezja. Dzięki :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  goodline: gwałtowne, intensywne, silne opady deszczu
18 mins
  -> thanx

agree  Rafal Trzewikowski
33 mins
  -> dziękuję

agree  Rafal Korycinski
3 hrs
  -> dziękuję

agree  legato
6 hrs
  -> dziękuję

agree  Himawari
7 hrs
  -> dziękuję

agree  petrolhead
1 day17 hrs
  -> dziękuję

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
zacinający deszcz


Explanation:
może tak?

BARBARA SCHNEIDER
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dominika J: spóźniłam się:)
6 mins

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zacinający


Explanation:
PWN
driving
III adj
1. [rain, hail, snow] zacinający; [wind] porywisty

Oxford Wordpower :)
adj very strong, driving (zacinający) rain.

Macmillan
driving snow/rain
snow or rain that falls very fast




Dominika J
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
silne, intensywne, gwałtowne ...


Explanation:
...opady deszczu, deszcz, ulewa

driving (adj) : Violent, intense, or forceful: a driving rain

goodline
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 31

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  petrolhead
1 day17 hrs