International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » English to Polish » Engineering (general)

PH MS PAN 1/4 - 20 x 1 1/4 " LG

Polish translation: śruba maszynowa 1/4-20 x 1 1/4", z łbem walcowym/grzybkowym, z nacięciem krzyżowym


11:51 Nov 5, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / filtry/zawory
English term or phrase: PH MS PAN 1/4 - 20 x 1 1/4 " LG
W wykazie części zamiennych do zaworów w zespołach filtracyjnych, w sąsiedztwie uchwytu zaworu, uszczelek, podkładek. Wpisana cała pozycja. To coś jest pakowane po 6 sztuk, cena 5.42 EUR :)
aga atrans
Polish translation:śruba maszynowa 1/4-20 x 1 1/4", z łbem walcowym/grzybkowym, z nacięciem krzyżowym
Explanation:
pan head jest najczęściej nazywane przez firmy w Polsce łbem walcowym, czasem grzybkowym, ale to nie ma większego znaczenia, bo zamawiający tę część zamienną musi użyć oryginalną nazwę, lub określony przez inżyniera odpowiednik
w lokalnym nazewnictwie.

phillips - to nacięcie na łbie śruby, i najczęściej tłumaczone jest jako nacięcie krzyżowe. Ale jeżeli użyje się phillips, to technik też zrozumie.

1/4-20 to określenie gwintu na tej śrubie. 1/4 oznacza
średnice zewnętrzną gwintu w calach (w szczegóły to już nawet nie chce wchodzić), a 20 oznacza ilość zwojów gwintu na cal. W przeliczanie absolutnie nie wolno sie bawić, bo będzie katastrofa (i tutaj też w szczegóły nie wchodzę).

x 1 1/4 lg - oznacza długość. Czasem to lg dodają, czasem nie. Nie zakładajcie, że jak jest w oryginale angielskim,
to już wszystko ma byc absolutnie perfekt.

Ogólnie, to zastanawiam się, kiedy agencje tłumaczeń
przestaną męczyć absolwentów filologii tłumaczeniami
technicznymi. Inżynierowie mają czasem problem ze
zrozumieniem swoich kolegów, to co mówić o innych?
Selected response from:

lukeg_1
Canada
Grading comment
Dziękuję za szczegółowe objaśnienie - zawsze dobrze się czegoś nauczyć. A także za troskę o zamęczanych absolwentów filologii :)- no cóż, najwyraźniej brakuje inżynierów którzy chcą tłumaczyć
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4śruba maszynowa 1/4-20 x 1 1/4", z łbem walcowym/grzybkowym, z nacięciem krzyżowymlukeg_1
3śruba z łbem walcowym ph ms 1/4 - 20 x 1 1/4" jasno szaraA.G.


Discussion entries: 5





  

Answers


10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ph ms pan 1/4 - 20 x 1 1/4 " lg
śruba z łbem walcowym ph ms 1/4 - 20 x 1 1/4" jasno szara


Explanation:
ph = pan head
ms = ?
lg = light grey

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2007-11-05 22:52:32 GMT)
--------------------------------------------------

"pan" to łeb walcowy z zaokrąglonymi brzegami, jak w patelni

A.G.
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 764

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  lukeg_1: ph=phillips, ms=machine screw, lg=long, pan=pan head, http://www.ddaircraft.com/subcategory.cfm?Subcategory=MS3521... ,pozdrowienia//1/4=major dia., 20 zwojów na cal, 1 1/4 długość...kredyt należy sie Tobie
13 mins
  -> zgoda z ph, ms. lg? - długość jest pewnie w specyfikacji. Proszę wpisać jako własną podpowiedź. Jest lepsza. Pozdrowienia

1 day46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ph ms pan 1/4 - 20 x 1 1/4 " lg
śruba maszynowa 1/4-20 x 1 1/4", z łbem walcowym/grzybkowym, z nacięciem krzyżowym


Explanation:
pan head jest najczęściej nazywane przez firmy w Polsce łbem walcowym, czasem grzybkowym, ale to nie ma większego znaczenia, bo zamawiający tę część zamienną musi użyć oryginalną nazwę, lub określony przez inżyniera odpowiednik
w lokalnym nazewnictwie.

phillips - to nacięcie na łbie śruby, i najczęściej tłumaczone jest jako nacięcie krzyżowe. Ale jeżeli użyje się phillips, to technik też zrozumie.

1/4-20 to określenie gwintu na tej śrubie. 1/4 oznacza
średnice zewnętrzną gwintu w calach (w szczegóły to już nawet nie chce wchodzić), a 20 oznacza ilość zwojów gwintu na cal. W przeliczanie absolutnie nie wolno sie bawić, bo będzie katastrofa (i tutaj też w szczegóły nie wchodzę).

x 1 1/4 lg - oznacza długość. Czasem to lg dodają, czasem nie. Nie zakładajcie, że jak jest w oryginale angielskim,
to już wszystko ma byc absolutnie perfekt.

Ogólnie, to zastanawiam się, kiedy agencje tłumaczeń
przestaną męczyć absolwentów filologii tłumaczeniami
technicznymi. Inżynierowie mają czasem problem ze
zrozumieniem swoich kolegów, to co mówić o innych?


lukeg_1
Canada
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dziękuję za szczegółowe objaśnienie - zawsze dobrze się czegoś nauczyć. A także za troskę o zamęczanych absolwentów filologii :)- no cóż, najwyraźniej brakuje inżynierów którzy chcą tłumaczyć