KudoZ home » English to Polish » Engineering (general)

oxygen-free low alloy copper rod

Polish translation: pręt (walcówka?) z niskostopowej miedzi beztlenowej


08:33 Sep 5, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: oxygen-free low alloy copper rod
mam tak
oxygen-free copper rod
i
oxygen-free low alloy copper rod with the silver content
makawa
Polish translation:pręt (walcówka?) z niskostopowej miedzi beztlenowej
Explanation:
Unikałabym określania jakich to pierwiastków jest niska zawartość - pewnie wszelkich innych oprócz Cu, a w kontekście słowa nie ma o Al. Niskostopowa - tzn. jednak nie jest to czysta miedź (tzn. na tyle czysta, jak się udało wyprodukować, choć jakieś minimalne ilości domieszek (zanieczyszczeń) zawsze zostają, tylko są wprowadzone celowo niewielkie ilości dodatków stopowych w tym przypadku Ag, pewnie 0,1% - zaiste niewiele, ale srebra wystarczy w miedzi 10 %, żeby to już był stop srebra a nie miedzi.
Więcej w ofercie KGHM.
Selected response from:

Joanna Rączka
Poland
Grading comment
ta
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4pręt (walcówka?) z niskostopowej miedzi beztlenowej
Joanna Rączka
3chodzi o niska zawartosc aluminiumPiotrunho
3 -1pręt z miedzi beztlenowej o niskiej zawartości aluminium
YahoS


Discussion entries: 2





  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
chodzi o niska zawartosc aluminium


Explanation:
jw.

Piotrunho

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  robwoj: i innych pierwiastków
28 mins

disagree  Joanna Rączka: Dlaczego akurat Al? A nie np. Sn albo Zn, albo co insze? Al nie jest najbardziej popularnym dodatkiem do stopów Cu, a w tym konkretnym przypadku chodzi o niską zaw. Ag.
3 days7 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
pręt z miedzi beztlenowej o niskiej zawartości aluminium


Explanation:
to chyba jakoś tak po Polsku by było...

YahoS
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Joanna Rączka: nie aluminium tylko srebra - wyraźnie podane w kontekście
3 days6 hrs

3 days8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pręt (walcówka?) z niskostopowej miedzi beztlenowej


Explanation:
Unikałabym określania jakich to pierwiastków jest niska zawartość - pewnie wszelkich innych oprócz Cu, a w kontekście słowa nie ma o Al. Niskostopowa - tzn. jednak nie jest to czysta miedź (tzn. na tyle czysta, jak się udało wyprodukować, choć jakieś minimalne ilości domieszek (zanieczyszczeń) zawsze zostają, tylko są wprowadzone celowo niewielkie ilości dodatków stopowych w tym przypadku Ag, pewnie 0,1% - zaiste niewiele, ale srebra wystarczy w miedzi 10 %, żeby to już był stop srebra a nie miedzi.
Więcej w ofercie KGHM.


    Reference: http://www.kghm.pl/index.dhtml?category_id=383
    Reference: http://www.kghm.pl/index.dhtml?category_id=384
Joanna Rączka
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 84
Grading comment
ta