KudoZ home » English to Polish » Engineering (general)

welding vs. fusion welding

Polish translation: zgrzewanie vs. spawanie


22:29 Nov 29, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / spawanie
English term or phrase: welding vs. fusion welding
potrzebuję wyraźnego rozróżnienia.
Pora późna :(
Ogólnie - bawię się w środowisku łączenia metali
bartek
Polish translation:zgrzewanie vs. spawanie
Explanation:
Droga dedukcji za slownikiem technicznym, gdzie:
welding=spawanie; zgrzewanie
fusion welding=spawanie (w odróżnieniu od zgrzewania)
Selected response from:

Natalia Kaluza
United States
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2zgrzewanie vs. spawanieNatalia Kaluza
4spawanie vs. spawanie z przetopemA.G.
3spajanie / spawanie
Iza Szczypka
Summary of reference entries provided
Polangmar

Discussion entries: 11





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
zgrzewanie vs. spawanie


Explanation:
Droga dedukcji za slownikiem technicznym, gdzie:
welding=spawanie; zgrzewanie
fusion welding=spawanie (w odróżnieniu od zgrzewania)


Natalia Kaluza
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Rączka
1 day6 hrs

agree  Polangmar: Raczej tak.
59 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spawanie vs. spawanie z przetopem


Explanation:
#
Friction welding - this is not fusion welding ie the metal does not go molten but spinning one piece of metal and pressing it against another causes enough ...
www.bikemagic.com/forum/forummessages/mps/utn/1280/dt/4/src... - 75k - Kopia - Podobne strony
#
Metal and Metallurgy engineering - How do metals in contact fuse ...
- [ Tłumaczenie strony ]
Yeah, I know what you mean, but when we let "fuse" to take on the meaning "to join", then the whole concept of "non-fusion" welding (ie, friction welding, ...
www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=198754&page=35 - 27k

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2008-11-30 10:30:29 GMT)
--------------------------------------------------


Moze w pierwszej cześci są również techniki spawania okreslane ogólnym teminem welding, ale dotyczące lutowania na twardo

Braze Welding
- [ Tłumaczenie strony ]
Braze welding is also called bronze welding. Braze welding has many advantages over fusion welding. It allows you to join dissimilar metals, ...
www.tpub.com/content/construction/14250/css/14250_126.htm - 19k -

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2008-11-30 10:37:25 GMT)
--------------------------------------------------

Solid state welding is a group of welding processes which produces coalescence at temperatures essentially below the melting point of the base materials being joined, without the addition of brazing filler metal. Pressure may or may not be used. These processes are sometimes erroneously called solid state bonding processes: this group of welding processes includes cold welding, diffusion welding, explosion welding, forge welding, friction welding, hot pressure welding, roll welding, and ultrasonic welding.

A.G.
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 764
Notes to answerer
Asker: No właśnie, Andrzeju. W tej postaci tłumaczysz?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Każde spawanie polega na przetopie: Any welding operation involving melting of the base or parent metal. http://www.answers.com/topic/fusion-welding Złącze spawane jest połączeniem materiałów powstałym przez ich miejscowe stopienie. http://je.pl/dnil || ^
8 hrs
  -> Jesteś sprawnym googlowcem: dlaczego nie wpiszesz: non-fusion welding techniques?

14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
spajanie / spawanie


Explanation:
Jak rozumiem, welding dzieli się na fusion / non-fusion
I mamy:
Spawanie - metoda spajania, w której łączone brzegi oraz spoiwo ulegają stopieniu
Zgrzewanie - metoda spajania przy której połączenie materiałów następuje wskutek docisku, niezależnie od źródła, ilości i koncentracji ciepła występującego w czasie łączenia

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2008-11-30 21:09:17 GMT)
--------------------------------------------------

Eee no, powiedzmy sobie szczerze, kontekst to ja w poprzednich odpowiedziach załapałam :)


    Reference: http://lubawa.bip-wm.pl/public/get_file.php?id=100422
Iza Szczypka
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: No i popatrz, można bez kontekstu, którego i tak za dużo podałam :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Rozróżnia się cztery podstawowe metody spajania: spawanie, zgrzewanie, lutowanie i klejenie. http://portalwiedzy.onet.pl/27649,,,,spajanie,haslo.html
58 days




Reference comments


1 hr peer agreement (net): -1
Reference

Reference information:
http://www.proz.com/kudoz/1742602 (nawiasem mówiąc, wpis w glosariuszu trzeba by skorygować przez przestawienie terminów)
http://www.proz.com/siterules/kudoz_asking/2.1#2.1 (np. słownik WNT zwany Leksykonią) Jeśli takie przeszukanie nie dało rezultatów lub było niewystarczające, to:
http://www.proz.com/siterules/kudoz_asking/2.4#2.4

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2008-11-30 08:13:41 GMT)
--------------------------------------------------

Mój post nie dotyczy Ciebie, lecz zadanego tutaj pytania. Posługując się metaforową patentową, nikt nie ma patentu na zadawanie bezkontekstowych pytań - robisz to nie po raz pierwszy (natomiast niejednokrotnie o ten kontekst dopominałaś się w pytaniach zadawanych przez innych).
Jeśli nie chodziło tutaj o rozróżnienie (podawane przez słowniki) między zgrzewaniem i spawaniem (bo na przykład nie pasowało do kontekstu), to też można było o tym napisać.

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2008-11-30 08:20:10 GMT)
--------------------------------------------------

Czy możesz bliżej wyjaśnić, co miałaś na myśli, pisząc "Nie każdy członek grupy jest idiotą"? Nie byłoby chyba dobrze, gdyby obrazili się ci, którzy nie powinni...

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1770
Note to reference poster
Asker: Nie wtrącaj się. Tyle razy Cię prosiłam o omijanie mnie szerokim kołem. Nie każdy członek grupy jest idiotą i nie masz patentu na wiedzę. Nie masz co robić? Proponowałam Ci już spacery z psem.


Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
disagree  robwoj: w pełni popieram bartka, nie komentuj odpowiedzi innych, oni chcą pomaqgać aby też czasami uzyskać pomoc, ty natomiast z niewiadomych powodów chcesz udowodnić że wszyscy to idioci, tylko ty nie. Jest pewne określenie na to
12 hrs
  -> Przepraszam za te kilka uderzeń w stół (ale to dla dobra pytających - udzielanie błędnych odpowiedzi nie stanowi pomocy, a wręcz przeciwnie). Z czym natomiast się tutaj nie zgadzasz? Z moją uwagą dotyczącą notorycznego niepodawania kontekstu?