International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » English to Polish » Engineering (general)

bunded drum

Polish translation: zbiornik dwupłaszczowy, beczka dwupłaszczowa


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bunded drum
Polish translation:zbiornik dwupłaszczowy, beczka dwupłaszczowa
Entered by: Polangmar

14:57 Feb 5, 2009
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: bunded drum
Jest to rodzaj pojemnika, w którym firma powinna przechowywać określone typy niebezpiecznych odpadów, tu akurat oleje.
Ewa Zmudzinska
podwójny zbiornik, podwójna beczka
Explanation:
Lub:
- zbiornik podwójny
- beczka podwójna

What is a Bunded Tank?
A bunded tank is quite simply a tank within a tank. The outer tank has the ability to hold 110% of the volume of the inner tank, so if the worst does happen and the tank is pierced or overfilled then the leaked product will all be contained in the outer tank.
http://tinyurl.com/d6fv2h
http://tinyurl.com/dzl4m6

bunded
http://tinyurl.com/ce229d [większość podwójnych zbiorników ma pokrywę/osłonę, więc nie widać tej podwójności]

Podwójne Zbiorniki
Celem podwójnych zbiornikow było zapewnienie jak największego bezpieczeństwa wobec środowiska. Nowe podwójne zbiorniki są specjalnie zaprojektowane by zapewnić maksimum bezpieczeństwa względem wymogów. Rzadką cechą jest dodatkowa ochrona wewnętrznego zaworu bezpieczeństwa. to pozwala zaworowi wyłączyć się podczas wycieku.
http://tinyurl.com/bjg2fl

podwójny zbiornik + olej
http://tinyurl.com/aubncu
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4podwójny zbiornik, podwójna beczkaPolangmar
3pojemnik na zużyty olej
ECOlibre
3 -1beczka izolowana/pojemnik izolowany
Teresa Pelka


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pojemnik na zużyty olej


Explanation:
może po prostu tak?

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2009-02-05 15:58:40 GMT)
--------------------------------------------------

Zgodnie ze słuszną sugestią Ani dodaję, że pojemnik powinien być wyposażony w zabezpieczenie przed wyciekiem przechowywanych substancji na zewnątrz.


    Reference: http://tiny.pl/vnvg
ECOlibre
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  ~Ania~: tlumaczenie nie oddaje znaczenia 'bunded' a 'bunded drum' nie musi byc na oleje. | Nie przetlumaczylas slowa 'bunded', Twoje tlumaczenie w druga strone rownie dobrze moze byc samo 'drum' albo 'canister'
8 mins
  -> zgadza się, że pytający zaznaczył, że w tym przypadku chodzi o oleje :-)

neutral  Polangmar: Chodziło o przetłumaczenie słowa "bunded" - "drum" nie stanowiło problemu. || Ale w jaki sposób? Przez owinięcie folią? Przez umieszczenie w wymurowanej studzience?
4 hrs
  -> Tak jak napisałam wyżej w dodatkowej uwadze, "bunded" oznacza zabezpieczony przed wyciekiem przechowywanych substancji na zewnątrz :-)

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
beczka izolowana/pojemnik izolowany


Explanation:
spillage containers - links below


    Reference: http://hispecsales.com/?source=google&gclid=COyzm7fmxZgCFVaK...
    Reference: http://www.epa.sa.gov.au/pdfs/guide_bunding.pdf
Teresa Pelka
Ireland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: Beczka izolowana/pojemnik izolowany to beczka/pojemnik z izolacją (np. termiczną). Obie propozycje guglują się w zupełnie innych kontekstach.
3 hrs
  -> but they are not double.. anyway, just suggesting

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
podwójny zbiornik, podwójna beczka


Explanation:
Lub:
- zbiornik podwójny
- beczka podwójna

What is a Bunded Tank?
A bunded tank is quite simply a tank within a tank. The outer tank has the ability to hold 110% of the volume of the inner tank, so if the worst does happen and the tank is pierced or overfilled then the leaked product will all be contained in the outer tank.
http://tinyurl.com/d6fv2h
http://tinyurl.com/dzl4m6

bunded
http://tinyurl.com/ce229d [większość podwójnych zbiorników ma pokrywę/osłonę, więc nie widać tej podwójności]

Podwójne Zbiorniki
Celem podwójnych zbiornikow było zapewnienie jak największego bezpieczeństwa wobec środowiska. Nowe podwójne zbiorniki są specjalnie zaprojektowane by zapewnić maksimum bezpieczeństwa względem wymogów. Rzadką cechą jest dodatkowa ochrona wewnętrznego zaworu bezpieczeństwa. to pozwala zaworowi wyłączyć się podczas wycieku.
http://tinyurl.com/bjg2fl

podwójny zbiornik + olej
http://tinyurl.com/aubncu

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1770
Grading comment
Dziękuję.