KudoZ home » English to Polish » Engineering (general)

radial or tangential output

Polish translation: wyciskanie promieniowe lub metodą Conform


09:11 Sep 22, 2011
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / metody ciągłego wyciska
English term or phrase: radial or tangential output
CRE, used primarily to process copper, aluminium and their alloys, can support a variety of feedstocks:
granular, powder, billet or rod, with either radial or tangential output depending on finished product type.
IwonaWoj
United Kingdom
Polish translation:wyciskanie promieniowe lub metodą Conform
Explanation:
W zdaniu:

...umożliwia obróbkę plastyczną różnych materiałów wsadowych: granulatów, proszków, kęsów lub prętów, za pomocą wyciskania promieniowego lub metodą Conform - w zależności od typu wyrobu gotowego.

Jeśli zleceniodawca sobie życzy nazwy wyciskanie styczne, można mu ją zawsze zaoferować, ponieważ tangential extrusion = the Conform process.

http://www.rautomead.com/files/BWE2.pdf

(wyciskanie promieniowe również ma „smutniejszą” nazwę: wyciskanie z bocznym wypływem materiału.)
Selected response from:

skraner
Grading comment
thanx
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1wyciskanie promieniowe lub metodą Conformskraner
3elementy walcowane promieniowo lub stycznieA.G.


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
elementy walcowane promieniowo lub stycznie


Explanation:
w zależnosci od tego, która ze składowych siły w procesie walcowania dominuje.

WIEMIK- produkty firmy Fette
www.wiemik.pl/nowa/artykuly/fette_3.htmlKopia
Dajesz +1 publicznie. Cofnij
Walcowanie wzdłużne;; Walcowanie styczne;; Walcowanie poprzeczne (promieniowe);. < PORÓWNANIE GŁOWIC I METOD WALCOWANIA (PDF 132 kB) ...


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2011-09-22 10:31:58 GMT)
--------------------------------------------------

wzdłużne/poprzeczne

A.G.
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 764

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Skąd walcowanie? http://meltech-cre.co.uk/public/our_process.php || Dziedzina jest często akcydensem; ważne są teksty źródłowe z danym wyrażeniem.
7 hrs
  -> po prostu nie popatrzyłem na dziedzinę

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
wyciskanie promieniowe lub metodą Conform


Explanation:
W zdaniu:

...umożliwia obróbkę plastyczną różnych materiałów wsadowych: granulatów, proszków, kęsów lub prętów, za pomocą wyciskania promieniowego lub metodą Conform - w zależności od typu wyrobu gotowego.

Jeśli zleceniodawca sobie życzy nazwy wyciskanie styczne, można mu ją zawsze zaoferować, ponieważ tangential extrusion = the Conform process.

http://www.rautomead.com/files/BWE2.pdf

(wyciskanie promieniowe również ma „smutniejszą” nazwę: wyciskanie z bocznym wypływem materiału.)


    Reference: http://www.metalplast.pwr.wroc.pl/pliki/lab2.pdf
    Reference: http://www.360-parkegate.com/2.2.html
skraner
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
thanx

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar
3 hrs