KudoZ home » English to Polish » Engineering (general)

moment-relative rotation curve

Polish translation: krzywa zależności obrotu względnego od momentu (zginającego)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:(bending) moment - relative rotation curve
Polish translation:krzywa zależności obrotu względnego od momentu (zginającego)
Entered by: Polangmar

19:55 Oct 15, 2013
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: moment-relative rotation curve
Tekst o połączeniach węzłowych rigid i semi-rigid.
JWin
Poland
krzywa zależności obrotu względnego od momentu
Explanation:
krzywa zależności obrotu względnego od momentu (zginającego), krzywa obrotu względnego w funkcji momentu (zginającego)

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2013-10-15 20:06:41 GMT)
--------------------------------------------------

Dodałem w nawiasie "zginającego", bo w sieci często z "bending":

Figure 4.2 presents the “bending moment – relative rotation” curve obtained...
A bending moment - relative rotation curve taken from the literature is associated with each semirigid connection...
http://tinyurl.com/m36a9b7

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2013-10-15 20:08:00 GMT)
--------------------------------------------------

Można dodać "siły": krzywa zależności obrotu względnego od momentu siły, krzywa obrotu względnego w funkcji momentu siły
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4krzywa zależności obrotu względnego od momentu
Polangmar
3 -1Krzywa zależności momentu obciążającego od kąta obrotu węzła
IRA100


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
krzywa zależności obrotu względnego od momentu


Explanation:
krzywa zależności obrotu względnego od momentu (zginającego), krzywa obrotu względnego w funkcji momentu (zginającego)

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2013-10-15 20:06:41 GMT)
--------------------------------------------------

Dodałem w nawiasie "zginającego", bo w sieci często z "bending":

Figure 4.2 presents the “bending moment – relative rotation” curve obtained...
A bending moment - relative rotation curve taken from the literature is associated with each semirigid connection...
http://tinyurl.com/m36a9b7

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2013-10-15 20:08:00 GMT)
--------------------------------------------------

Można dodać "siły": krzywa zależności obrotu względnego od momentu siły, krzywa obrotu względnego w funkcji momentu siły

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1770
Grading comment
dziękuję!

36 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
Krzywa zależności momentu obciążającego od kąta obrotu węzła


Explanation:
IMO
Wraz ze wzrostem momentu obciążającego węzeł zwiększa się kąt obrotu węzła, przez co spada sztywność węzła, a wzrasta jego podatność.
Rygiel zamocowany w sposób podatny w słupie konstrukcji stalowej odkształca się o kąt, zależny od działającego na węzeł momentu zginającego.

IRA100
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 163

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: Nawet z wyjaśnienia wynika, że to kąt obrotu zależy od momentu, a nie na odwrót. Poza tym nie wiemy, czy to węzeł się obraca. || Nie podano - może dwóch elementów (połączonych węzłem) względem siebie.
4 days
  -> a obrót względny to czego?