KudoZ home » English to Polish » Engineering (general)

proximity laser scanner

Polish translation: laserowe skanowanie (najbliższego) otoczenia


12:27 Nov 10, 2013
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: proximity laser scanner
The proximity laser scanner is a device designed to protect people and property. It is intended to monitor hazardous areas in enclosed spaces.

The proximity laser scanner is an optical sensor which scans its surroundings with infrared laser beams. It is used to monitor a hazardous area on a machine or vehicle.
As a result of its scanning principle, the proximity laser scanner requires neither separate receivers nor reflectors.

rodzaj lasera montowanego na wózku widłowym
Magda Ant
Poland
Polish translation:laserowe skanowanie (najbliższego) otoczenia
Explanation:
http://logistyczny.com/pub_pdf/KAI_2012_1_tp45x5r.pdf - page 58

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2013-11-10 12:42:44 GMT)
--------------------------------------------------

Laserowy skaner dla robotów mobilnych - http://www.wobit.com.pl/nowosci/news2010_6_1.php

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2013-11-10 12:48:38 GMT)
--------------------------------------------------

Transport w obrębie magazynu prowadzony jest z wykorzystaniem wózków LGV (Laser Guided Vehicles - pojazdy sterowane laserowo), które wyposażone są w takie układy bezpieczeństwa, jak PLS (Proximity Laser Scanning – laserowe skanowanie najbliższego otoczenia), które nieprzerwanie skanują bezpośrednie otoczenie pojazdu, dzieląc je na dwie strefy bezpieczeństwa. W chwili wykrycia przeszkody w strefie zewnętrznej LGV zwalnia. Jeśli przeszkoda znajdzie się w strefie wewnętrznej, pojazd zatrzyma się całkowicie, aż do chwili usunięcia przeszkody. - http://ins-news.com/pl_PL/100/845/1876/
Selected response from:

geopiet
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2laserowe skanowanie (najbliższego) otoczenia
geopiet
4skaner laserowy przestrzeniPolangmar


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
laserowe skanowanie (najbliższego) otoczenia


Explanation:
http://logistyczny.com/pub_pdf/KAI_2012_1_tp45x5r.pdf - page 58

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2013-11-10 12:42:44 GMT)
--------------------------------------------------

Laserowy skaner dla robotów mobilnych - http://www.wobit.com.pl/nowosci/news2010_6_1.php

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2013-11-10 12:48:38 GMT)
--------------------------------------------------

Transport w obrębie magazynu prowadzony jest z wykorzystaniem wózków LGV (Laser Guided Vehicles - pojazdy sterowane laserowo), które wyposażone są w takie układy bezpieczeństwa, jak PLS (Proximity Laser Scanning – laserowe skanowanie najbliższego otoczenia), które nieprzerwanie skanują bezpośrednie otoczenie pojazdu, dzieląc je na dwie strefy bezpieczeństwa. W chwili wykrycia przeszkody w strefie zewnętrznej LGV zwalnia. Jeśli przeszkoda znajdzie się w strefie wewnętrznej, pojazd zatrzyma się całkowicie, aż do chwili usunięcia przeszkody. - http://ins-news.com/pl_PL/100/845/1876/

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 291
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: "Laserowe skanowanie (najbliższego) otoczenia" nie może być czujnikiem.
12 hrs

agree  Frank MacroJanus: Yes, the scanner lets you know what is in its vicinity.
2 days13 hrs
  -> dziękuję

agree  Dimitar Dimitrov
13 days
  -> dziękuję

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
skaner laserowy przestrzeni


Explanation:
laserowy skaner przestrzeni

Lub "skaner laserowy otoczenia" (ale dalej w zdaniu jest "surroundings", czyli "otoczenie", więc trochę by się to gryzło - a "(laserowy) skaner przestrzeni" to przyjęta nazwa: http://tinyurl.com/o38x3zc ).

Sercem systemu sterującego jest LIDAR, czyli laserowy skaner przestrzeni, wykorzystywany także w lotnictwie. Skanuje obszar dookoła samochodu (360 stopni w poziomie, 30 stopni w pionie), tworząc odświeżaną 15 milionów razy na sekundę trójwymiarową mapę otoczenia.
LIDAR, czyli trójwymiarowy laserowy skaner otoczenia (1).
http://www.komputerswiat.pl/jak-to-dziala/2012/07/samosteruj...

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1770