KudoZ home » English to Polish » Engineering: Industrial

variable frequency drives

Polish translation: napędy z przetwornicami częstotliwości


14:36 Dec 9, 2010
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
English term or phrase: variable frequency drives
Reusing Oven Exhaust Heat
Branson notes that energy reutilization is also getting increasing
attention in the food industry. Oven exhausts are often a good
source of thermal energy that can be used internally for oven heat,
or can be used in driers or other food processing equipment.
Today’s gas-fi red ovens usually feature electronic controls.
These are an important improvement from an effi ciency standpoint
because they prevent temperature over-shoot, and offer
more precise control. The oven can be programmed to shift from
full operation to standby status automatically. These controls also
permit variable frequency drives to slow oven exhaust blowers
at different stages in the heating cycle when it won’t affect the
process. This reduces the oven’s electric demand and energy usage.
morgun
Poland
Polish translation:napędy z przetwornicami częstotliwości
Explanation:
napędy z przetwornicami częstotliwości

np.

--------------------------------------------------
Note added at 6 Stunden (2010-12-09 21:21:54 GMT)
--------------------------------------------------

Ogólniej i bardziej pasjonująco do późniejszego objaśnienia elementów składowych takich napedow:

napędy o zmiennej częstotliwości
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2napędy z przetwornicami częstotliwości
Crannmer
4 +1falowniki o zmiennej częstotliwościRoman Kozierkiewicz
2regulacja częstotliwości napędu(ów)Piotr Lipiec


Discussion entries: 1





  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
falowniki o zmiennej częstotliwości


Explanation:
Jako ekonomista jestem "noga" w technice, ale mój syn robił doktorat na Politechnice Warszawskiej i jest biegły w tej problematyce.

Falownik- wytwarza napięcie trójfazowe regulowanej wartości i zmiennej częstotliwości. 4. Układ sterowania i kontroli- nadzoruje pracę prostownika, ...
www.napedy.ppp.pl/index.php?option=com_content&task



Roman Kozierkiewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Lipiec: http://en.wikipedia.org/wiki/Variable-frequency_drive
8 mins
  -> Dziękuję i pozdrawiam w imieniu syna (autora tej odpowiedzi)

neutral  PiotrA: Przeczytaj proszę jeszcze raz zdanie które zacytowałeś: "Falownik [...] zmiennej częstotliwości". Czyli: falownik zmienia częstotliwość napięcia ex definitione. "Falownik o zmiennej częstotliwości" to coś jakby "akwen wodny" czyli pleonazm.
2 hrs

neutral  Crannmer: Doktorat doktoratem, a pleonazm pleonazmem. Za Piotrem.
6 hrs

20 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
regulacja częstotliwości napędu(ów)


Explanation:
....pozwalają na regulację częstotliwości napędu. IMHO

Piotr Lipiec
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
napędy z przetwornicami częstotliwości


Explanation:
napędy z przetwornicami częstotliwości

np.

--------------------------------------------------
Note added at 6 Stunden (2010-12-09 21:21:54 GMT)
--------------------------------------------------

Ogólniej i bardziej pasjonująco do późniejszego objaśnienia elementów składowych takich napedow:

napędy o zmiennej częstotliwości

Crannmer
Specializes in field
PRO pts in category: 116

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Mierzejewski: Ewentualnie "napędy z falownikami". Zakładam, że czytelnik takiego tekstu ma pojęcie, co to jest przetwornica częstotliwości. BTW nie "napędy o zmiennej częstotliwości", bo z napędu wychodzą obroty silnika, a nie częstotliwość
2 hrs

agree  Polangmar
5 days