KudoZ home » English to Polish » Engineering: Industrial

spring-return hydraulic bolt tensioners

Polish translation: napinacz hydrauliczny do śrub ze sprężyną powrotną


12:34 Sep 24, 2011
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / naszedzia hydrauliczne
English term or phrase: spring-return hydraulic bolt tensioners
Spring-return hydraulic bolt tensioners are designed to provide optimal operational performance and safety.
IwonaWoj
United Kingdom
Polish translation:napinacz hydrauliczny do śrub ze sprężyną powrotną
Explanation:
napinacz hydrauliczny do śrub/połączeń śrubowych ze sprężyną powrotną

służy do wstępnego napięcia śruby przed dokręceniem nakrętki

Metoda precyzyjnego napinania trzonów śrub polega na zastosowaniu specjalnego, hydraulicznego narzędzia (ang. bolt-tensioning cylinder – BTC - napinacza śrub). Przy jego użyciu, wielkość naprężenia śrub odpowiada wartości ciśnienia płynu hydraulicznego w cylindrze. Proces ten nie wywołuje żadnego innego naprężenia śruby, jak tylko wzdłużne. Metoda ta zapewnia możliwość stworzenia połączeń o wysokiej precyzji wielkości naprężenia oraz wysokim stopniu powtarzalności (rzędu 2,5%), oraz wysokich, nieosiągalnych innymi metodami wartości napięć.

http://www.brammer.com.pl/PL/poradnik/rozwiazania/metoda_pre...
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2napinacz hydrauliczny do śrub ze sprężyną powrotną
Crannmer
3 -1Hydrauliczny klucz ze sprężyną powrotną
Vaddy Peters


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
Hydrauliczny klucz ze sprężyną powrotną


Explanation:
www.narzedzia-reczne.cool.radom.pl/tengtools-klucz-d... -
Charakterystyka produktu: Klucze dynamometryczne z momentem ustawionym fabrycznie. ... Jednoobwodowy układ hydrauliczny ze sprężyną powrotną dla zapewnienia ...

Vaddy Peters

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Crannmer: I dalej uparcie dajesz odpowiedz w języku, którego nie znasz. Na pytanie, którego nie rozumiesz.
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
spring-return hydraulic bolt tensioner
napinacz hydrauliczny do śrub ze sprężyną powrotną


Explanation:
napinacz hydrauliczny do śrub/połączeń śrubowych ze sprężyną powrotną

służy do wstępnego napięcia śruby przed dokręceniem nakrętki

Metoda precyzyjnego napinania trzonów śrub polega na zastosowaniu specjalnego, hydraulicznego narzędzia (ang. bolt-tensioning cylinder – BTC - napinacza śrub). Przy jego użyciu, wielkość naprężenia śrub odpowiada wartości ciśnienia płynu hydraulicznego w cylindrze. Proces ten nie wywołuje żadnego innego naprężenia śruby, jak tylko wzdłużne. Metoda ta zapewnia możliwość stworzenia połączeń o wysokiej precyzji wielkości naprężenia oraz wysokim stopniu powtarzalności (rzędu 2,5%), oraz wysokich, nieosiągalnych innymi metodami wartości napięć.

http://www.brammer.com.pl/PL/poradnik/rozwiazania/metoda_pre...


Crannmer
Specializes in field
PRO pts in category: 116
Grading comment
dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  QiX: lub hydrauliczny napinacz śrub ze sprężyną powrotną
29 mins
  -> thx

agree  Polangmar
8 hrs
  -> thx