KudoZ home » English to Polish » Environment & Ecology

parents

Polish translation: rodzice


11:26 May 24, 2005
English to Polish translations [PRO]
Environment & Ecology
English term or phrase: parents
Hybrids are subject to the provisions of the Convention even though not specifically included in the Appendices if one or both of their ***parents*** are of taxa included in the Appendices.

Jednak chodzi o hybrydy (lub mieszańce, jak ktoś woli) zwierząt i ROŚLIN.
Czy rośliny też mają "rodziców"?
PAS
Polish translation:rodzice
Explanation:
lub: rośliny rodzicielskie

W hodowli stosuje się, oprócz selekcji indywidualnej, rodzinową tzn. prowadzi się ewidencje użytkowności rodzin, tzn. potomków po tych samych rodzicach.
WNIOSEK: Celem krzyżowania jest uzyskanie form, które łączyłyby cechy roślin rodzicielskich i mogłyby się stać materiałem hodowlanym. Również dzięki krzyżowaniu można uzyskać zjawisko heterozji.
http://www.sciagawa.pl/a/251.html

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2005-05-24 11:46:24 GMT)
--------------------------------------------------

albo: formy rodzicielskie
może wtedy pasować do zwierząt też:

http://woiak.sggw.waw.pl/kghibr/index.php?id=pbadania&l=pl&p...
(to fajne jest, o płci ogórka)
Selected response from:

*eva*
United Kingdom
Grading comment
Rodzice to jednak rodzice, chociaż organizmy też w porządku. Dzięki wszystkim.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3rodzice
*eva*
3rośliny macierzyste
ZenonStyczyrz


Discussion entries: 4





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rośliny macierzyste


Explanation:
Może o to chodzi

ZenonStyczyrz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  *eva*: chodzi o krzyżówki, więc sama "matka" tu nie wystarczy; rośliny macierzyste produkują osobniki (potomstwo) identyczne do siebie samych
7 mins

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
rodzice


Explanation:
lub: rośliny rodzicielskie

W hodowli stosuje się, oprócz selekcji indywidualnej, rodzinową tzn. prowadzi się ewidencje użytkowności rodzin, tzn. potomków po tych samych rodzicach.
WNIOSEK: Celem krzyżowania jest uzyskanie form, które łączyłyby cechy roślin rodzicielskich i mogłyby się stać materiałem hodowlanym. Również dzięki krzyżowaniu można uzyskać zjawisko heterozji.
http://www.sciagawa.pl/a/251.html

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2005-05-24 11:46:24 GMT)
--------------------------------------------------

albo: formy rodzicielskie
może wtedy pasować do zwierząt też:

http://woiak.sggw.waw.pl/kghibr/index.php?id=pbadania&l=pl&p...
(to fajne jest, o płci ogórka)

*eva*
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Rodzice to jednak rodzice, chociaż organizmy też w porządku. Dzięki wszystkim.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lim0nka: drugi link jest fajny :)
20 mins
  -> :)) dzięki!!!

agree  Jakub Szacki: zmieniem - organizmy rodzicielskie tu najlepiej pasuj±. Mamusia ogórka? Tatu¶ czosnku? Trochę dziwenie :)
1 hr
  -> a co? każdy ma jakąś mamusię, nawet ogórek :P Dzięki! :)

agree  Joanna Rączka: super - mamusia ogórek, tatuś czosnek, to już do kiszenia nie trzeba czosnku dodawać
4 hrs
  -> a to pożyteczna hybryda ;) dzięki